عمده وصولی‌های درآمدهای نفتی به‌صورت نقد بوده است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در خصوص موضوع فروش نفت، عمده وصولی‌های آن به‌صورت نقد بوده، اما دولت به‌دنبال این است که به‌منظور تنوع بخشی به مبادی واردات کالاهای اساسی، از مکانیسم تهاتر استفاده کند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی امروز (سه‌شنبه، دهم مردادماه) در نشست خبری درباره انتشار خبرهایی مبنی بر تهاتر نفت با سایر کشورها و واردات کالا از آنها، به مزیت‌های روش‌های مبتنی بر تهاتر پرداخت و اظهار کرد: یکی از شیوه‌های مورد رغبت فعالان بخش غیردولتی نه فقط در ایران، بلکه در سایر کشورها این است که هزینه مبادله و تبادلات بانکی و غیربانکی به حداقل برسد و بتوانند به شکل مستقیم تجارت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به ابهام‌هایی که در خصوص اجرای شیوه تهاتر در تبادلات تجاری مطرح می‌شود، گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد تجارت جهانی به شیوه تهاتر انجام می‌شود و بسیاری از کشورها سال‌هاست که در این زمینه فعال هستند.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه بیشترین رغبت برای تهاتر از سوی فعالان بخش خصوصی بوده است، زیرا هزینه‌های اجرایی را برای آنها کاهش می‌دهد، افزود: چین در این زمینه در حال ایجاد یک شهر مختص به فعالیت‌های تهاتری است و ترکیه نیز در حال راه‌اندازی مرکز تهاتر جهانی در شهر استانبول است.

خاندوزی در عین حال این نکته را گوشزد کرد که در خصوص موضوع فروش نفت، عمده وصولی‌های آن به‌صورت نقد بوده، اما دولت به‌دنبال این است که به‌منظور تنوع بخشی به مبادی واردات کالاهای اساسی، از مکانیسم تهاتر استفاده کند.

کد خبر 476399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =