تقاضای نفت روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه‌ افزایش می‌یابد

معاون نخست‌وزیر روسیه پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در پی رفع بحران شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی افزود: ما شاهد رشد حداکثری تقاضای نفت در بازارهای جهانی هستیم و مصرف جهانی نفت با پایان بحران شیوع ویروس کرونا از سطح سال ۲۰۱۹ میلادی عبور کرده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت خام برای سال ۲۰۲۳ میلادی به روزانه ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه می‌رسد که از افزایش روزانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای حکایت دارد.

نواک گفت: درباره پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت برای سال ۲۰۲۴ هم در نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) گفت‌وگو شد.

وی تصریح کرد: برای سال آینده میلادی هم افزایش روزانه تقاضای جهانی نفت حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه خواهد بود و این آمار مبنای هدف‌گذاری‌ها برای تعیین تولید کشورهای عضو اوپک، اوپک‌پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت است.

کد خبر 476525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =