دولت سیزدهم سبب تحول در مراودات حوزه نفت و انرژی با دیگر کشورها شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کنونی هم نفت را می‌فروشد و هم منابع مالی حاصل از فروش نفت را وصول می‌کند، گفت: دولت سیزدهم سبب تحول در دیپلماسی حوزه نفت و انرژی با دیگر کشورها شد.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به موفقیت‌های وزارت نفت دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی به‌ویژه بحث پالایشگاه فراسرزمینی اشاره و اظهار کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که قدرت پالایشگاه‌سازی دارد و برای دیگر کشورها پالایشگاه می‌سازد یا آن پالایشگاه را احیا می‌کند.

وی افزود: ونزوئلا یک کشور مستعد در حوزه معدنی، ‌کشاورزی، نفتی و پتروشیمی است که ایران از این ظرفیت استفاده می‌کند و میعانات گازی ایران در ونزوئلا پالایش می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه همه مبالغ فروش نفت به کشور باز می‌گردد، تصریح کرد: ایران به هر مقدار به کشورهای مختلف از جمله ونزوئلا نفت بفروشد، مبالغ حاصله به کشور باز می‌گردد.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه دولت سیزدهم راه‌های مختلفی برای فروش نفت پیدا کرده است، اظهار کرد: دولت کنونی هم نفت را می‌فروشد و هم منابع مالی حاصل از فروش نفت را وصول می‌کند و اینکه امروز بابت فروش نفت از کره جنوبی طلب داریم به فروش گذشته نفت مربوط است.

کد خبر 476732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =