احداث جاده اضطراری مجتمع کوپال و دسترسی به خطوط لوله جریانی مارون

پروژه احداث جاده اضطراری مجتمع کوپال و جاده‌های دسترسی به خطوط لوله جریانی مارون از سوی معاونت طرح‌های راه و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پروژه احداث جاده اضطراری مجتمع کوپال و جاده‌های دسترسی به خطوط لوله جریانی مارون، به‌عنوان اولین فاز پروژه بهینه‌سازی و ایمن‌سازی جاده‌های اصلی و دسترسی به چاه‌ها و تأسیسات شرکت نفت و گاز مارون در حال اجراست.

بر اساس این گزارش پروژه احداث جاده با هدف حذف موارد غیرایمن و نقاط حادثه‌خیز مسیر و سهولت دسترسی و تردد در جاده‌های چاه‌ها و تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، به‌منظور میسر شدن امکان تولید مستمر، بازرسی، خدمات فنی، تعمیرات و حراست از سوی شرکت تعریف و به‌دست معاونت طرح‌های راه و ساختمان مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا می‌شود.

در این پروژه ۲۷ کیلومتر جاده دسترسی خطوط لوله مهم و عملیاتی شرکت نفت و گاز مارون که در سال‌های پیش امکان تردد روی قسمت عمده آنها ممکن نبوده احداث می‌شود.

احداث جاده اضطراری مجتمع کوپال به طول ۱۷۰۰ متر برای اهداف پدافند غیرعامل و قابل دسترسی بودن مجتمع کوپال در مواقع اضطراری اجرا می‌شود.

با اجرای این پروژه گوشه‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت در بهسازی و ترمیم جاده‌های ارتباطی روستاهای مجاور تأسیسات نفتی نیز انجام شد.

از چالش‌های جدی این پروژه آب و هوای بسیار گرم منطقه، مجاورت با عوارض و موانع طبیعی و غیرطبیعی، تداخل با مسیل‌ها و رودخانه، تنوع بافت از جمله زمین‌های باتلاقی و کشاورزی و ماسه‌های روان، تپه‌های ناپایدار یا سنگی و استفاده مشترک روستاییان و اهالی از مسیر است که با تلاش همکاران معاونت طرح‌های راه و ساختمان و همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون بر آنها غلبه و پروژه هم‌اکنون دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد است.

کد خبر 476733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =