کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوبه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین نداشته است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: تاکنون این کمیسیون برنامه‌ای برای تغییر سهمیه بنزین و اختصاص آن به کد ملی افراد نداشته است و بعید می‌دانم چنین تصمیمی گرفته شود.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه امروز (چهارشنبه، ۱۸ مردادماه) در نشستی خبری، انتشار اخباری مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروندان را تکذیب و اظهار کرد: در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت اعلام کرده که یارانه‌های انرژی به‌صورت مساوی میان ایرانیان تقسیم شود، اما اشاره نکرده است که این امر به چه صورتی انجام شود و منظور از این تقسیم مساوی چه چیزی است.

وی افزود: تاکنون رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس دو نشست با رئیس‌جمهوری، برخی معاونان و وزیران وی برگزار کرده است و دو مسئله در این نشست‌ها مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت که یکی از آنها موضوع ارز بود که به‌طور مفصل درباره سیاست‌های ارزی و آثار آن در نشست نخست گفت‌وگو و در نشست دوم نیز درباره انرژی بحث و بررسی انجام شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: به جهت تعدد دیدگاه‌ها مقرر شد در روزهای آینده درباره موضوع انرژی از جمله صرفه‌جویی انرژی و حامل‌های انرژی تصمیم‌گیری شود، اما آنچه تا امروز مطابق جمع‌بندی دیدگاه‌های کارگروه‌های تخصصی و صحن کمیسیون تلفیق، موضوع افزایش قیمت بنزین به‌هیچ عنوان مطرح نشده و برای تغییر سهمیه‌های کنونی نیز هنوز تصمیم‌گیری نشده است، همچنین موضوع اختصاص یارانه بنزین به افراد، نظری است که سال‌ها طرح شده و تعدادی از نمایندگان نیز با آن موافق هستند، اما تاکنون کمیسیون تصمیمی در این باره نداشته است. بنده نیز بعید می‌دانم در جمع‌بندی نهایی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مصوبه‌ای داشته باشد که یارانه بنزین را به افراد ارائه کنیم. تأکید می‌کنم که در این زمینه هیچ تصمیمی تاکنون گرفته نشده است.

کد خبر 476745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =