عملکرد وزارت نفت در حوزه اجرای قانون بودجه در بخش نفت و گاز بررسی شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش عملکرد وزارت نفت در زمینه نحوه اجرای احکام تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح نشست عصر روز دوشنبه (۲۳ مردادماه) کمیسیون انرژی به حضور جواد اوجی، وزیر نفت و معاونان وی در این کمیسیون به‌منظور بررسی گزارش عملکرد وزارت نفت در زمینه نحوه اجرای احکام تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش اشاره و اظهار کرد: در این نشست، عملکرد وزارت نفت در اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۲ در تمام حوزه‌های مرتبط با وظایف این وزارتخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که همسو با این گزارش نیز وزیر نفت گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده ارائه داد.

وی با بیان اینکه آخرین وضع سرمایه‌گذاری وزارت نفت در حوزه نفت و گاز از جمله موضوعاتی بود که بررسی شد، افزود: طبق گزارش ارائه‌شده مجلس ۱۲ آیین‌نامه مرتبط با احکام بودجه جهت اجرا در امسال به دولت و وزارت نفت ابلاغ کرده بود که از این تعداد هشت آیین‌نامه در هیئت وزیران مصوب شده و در نوبت اجرا قرار دارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: واریز ۹۵ همت توسط وزارت نفت به صندوق ذخیره نفت و گاز یکی از مسائل مهمی است که باید با هدف هزینه‌کرد برای مدیریت مصرف انرژی، رفع ناترازی و فشارافزایی در پارس جنوبی و افزایش تولید انجام شود که خوشبختانه وزارت نفت تا این لحظه ۳۰ همت آن را واریز کرده است.  

رحیمی مظفری با بیان اینکه چابکی در هزینه‌کرد این مبلغ درخواست نمایندگان از وزیر نفت بود، اظهار کرد: حدود ۲ همت از آن به پتروشیمی‌ها پرداخت شده و مابقی نیز در میان شرکت‌هایی همچون شرکت ملی نفت و پالایش و پخش و گاز توزیع شده تا صرف اقدام‌های زیرساختی شود.

کد خبر 477016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =