وزارت نفت جزو موفق‌ترین وزارتخانه‌های دولت است/ دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین ندارد

معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید کرد که دولت به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد مخبر امروز (پنجشنبه، ۲۶ مردادماه) در جریان بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ارتباط با مناطق این شرکت در سراسر کشور برای بررسی وضع تأمین و توزیع بنزین با اشاره به اینکه وزارت نفت جزو وزارتخانه‌های موفق دولت است، اظهار کرد: ‌وزارت نفت به وظایف خود از جمله تأمین سوخت نیروگاه‌ها به‌خوبی عمل کرده است.

وی ادامه داد: تأمین پایدار و به‌موقع سوخت با توجه به ایام پایان تعطیلات تابستانی کار سختی است، زیرا مسافرت‌ها افزایش یافته است از این رو باید امکانات را فراهم کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید کرد: با وجود شایعه‌های منتشرشده و تغییری که به‌واسطه مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استفاده از کارت‌های  هوشمند سوخت شخصی ایجاد شد، در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت حجم ترافیک بیشتر بود.

مخبر گفت:١٥ جایگاه در تهران هنوز مشکلاتی دارند که تصمیم بر این شد در این ۱۵ جایگاه سقف و محدودیت کارت‌های سوخت متناسب با شرایط اعمال شود و در صورت لزوم کاهش یابد.

وی افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های لازم نشده است و اکنون با توجه به محدودیت‌های ناشی از نبود سرمایه‌گذاری‌ها، شرایط با ایثار اداره می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: باید جزو کشورهایی باشیم که بخشی از درآمدهای کشور از محل فروش فرآورده‌های نفتی به مقاصد برون‌مرزی تأمین شود، اکنون صادرات نفت جریان دارد و باید صادرات فرآورده‌های نفتی هم انجام شود.

مخبر با اشاره به اینکه امسال با اتفاق‌هایی تازه روبه‌رو شدیم، گفت: مصرف بنزین امسال تاکنون ۱۳ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است که یکی از دلایل آن افزایش سفر است و دولت باید همه فرصت‌ها را برای افزایش سفر ایجاد کند.

وی افزود: این روزها به چند دلیل جایگاه‌های عرضه سوخت شلوغ‌تر بوده است، نخست موضوع انتشار شایعه‌ها بود، در حالی که تأکید می‌شود دولت به هیچ‌وجه قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد و در سهمیه هم تغییری نخواهیم داشت.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: برای حل مشکل در جایگاه‌های عرضه سوخت پر ترافیک، از دیروز وزارت نفت بسیج شد تا مشکل را حل کند.

مخبر با اشاره به اینکه طبق گزارش‌ها وضع توزیع و سوخت‌گیری در بعضی از استان‌ها عادی بود و در تهران هم شرایط عادی است، گفت: ۱۵ جایگاه عرضه هنوز دچار مشکل است و امیدواریم مشکلات این ۱۵ جایگاه هم طی ساعت‌های آینده حل شود.

وی در پایان از کارکنان صنعت نفت در مناطق عملیاتی تشکر کرد.

معاون اول رئیس جمهوری پیش از بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از سه جایگاه عرضه بنزین در سطح شهر تهران بازدید کرد.

کد خبر 477059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =