عملیات تعویض تاج چاه شماره ۳۶ خانگیران بدون حضور دکل

رئیس مهندسی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: عملیات تعویض تاج چاه شماره ۳۶ خانگیران در گستره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با رعایت تمهیدهای ایمنی و بدون حضور دکل حفاری با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از نفت مناطق مرکزی ایران، علی خیرآبادی اظهار کرد: با ابتکار متخصصان و مهندسان این شرکت و همکاری مدیریت امور فنی نفت مناطق مرکزی ایران، با استفاده از پیل غلیظ برای کشتن موقت چاه و تعویض تاج چاه بدون حضور دکل حفاری با موفقیت به سرانجام رسید.

وی در خصوص لزوم استفاده از این ایده یادآور شد: مشکل پیش‌آمده برای شیر ایمنی درون‌چاهی و گیر کردن آن به دسترسی نداشتن به ستون این چاه، همچنین نبود امکان باز و بست شیرهای فوقانی و تحتانی منجر شد و با توجه به لزوم تولیدی کردن چاه مذکور در زمستان امسال استفاده از پیل غلیظ در سه مرحله بدون بهره‌گیری از دکل حفاری در دستور کار قرار گرفت‌ که نتیجه موفقیت‌آمیزی به‌دنبال داشت.

رئیس مهندسی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: تعویض تاج چاه شماره ۳۶ خانگیران، عملیاتی بی‌نظیر و ارزشمند و نشانه تبحر، تخصص و اراده راسخ کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به‌ویژه در بخش‌های مدیریت امور فنی و مدیریت عملیات است که قابلیت درس‌آموزی در رفع مشکلات مشابه را دارد.

خیرآبادی تصریح کرد: این عملیات با ارائه برنامه کامل فنی و لحاظ همه موارد ایمنی توسط اداره مهندسی نفت و بررسی و تأیید آن توسط مدیریت‌های امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و نفت مناطق مرکزی ایران و همکاری و تعامل همه‌جانبه واحدهای خدمات فنی (درون‌چاهی و چاه‌پیمایی)، ترابری، نگهداشت، آزمایشگاه، عملیات بهره‌برداری، پمپ تراک ملی حفاری با نظارت مستقیم مهندسی بهره‌برداری، اچ‌اس‌ائی و حراست انجام شد.

کد خبر 477089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =