آبادان میزبان نشست شرکت‌های پالایش نفت کشورهای عضو اکو شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: شرکت پالایش نفت آبادان مهرماه امسال میزبان نخستین اجلاس قطب اکو است.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت آبادان، حکیم قیم با اشاره به اینکه نخستین نشست برای ایجاد انجمن صنایع پالایش اکو با حضور پالایشگران داخلی و خارجی، هفته یکم مهر ۱۴۰۲ ( اواخر سپتامبر ۲۰۲۳) در محدوده منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تصمیم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و هماهنگی‌های انجام‌شده برگزاری آیین میزبانی و استقبال از نمایندگان کشورهای منطقه اکو به شرکت پالایش نفت آبادان واگذار شده است و آیین با حضور مدیران عامل شرکت های پالایشی این کشورها، همچنین مدیران پالایشگاه‌های بصره و کربلا به‌عنوان مهمانان افتخاری برگزار خواهد شد.

وی به پروژه‌های توسعه‌ای این پالایشگاه اشاره کرد و افزود: زمانی که وزیر نفت وعده افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت پالایشگاهی را داد و ۹ طرح تصویب شد، از این تعداد، چهار طرح مربوط به آبادان بود که با کمترین هزینه اجرا شد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان تأکید کرد: اجرایی شدن این طرح‌ها حدود ۱۲ میلیارد دلار بودجه و چهار سال زمان نیاز داشت، اما بدون یک ریال بودجه اضافه به افزایش ظرفیت رسیدیم و باعث شد پالایشگاه آبادان در طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت، نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

قیم گفت: با توجه به شرایطی که پالایشگاه آبادان داشت، این افزایش ظرفیت برای کسی متصور نمی‌شد، اما اکنون با همت کارکنان پالایشگاه، تولیدات خود را به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه صادر می‌کنیم.

وی بیان کرد: پالایشگاه آبادان ضررده بود، اما با نگاه ویژه وزیر نفت و دولت سیزدهم، توانمندی این مجموعه صنعتی ارتقا یافت تا جایی که اکنون در حال برنامه‌ریزی برای مشارکت در طرح بهسازی و تعمیرات پالایشگاه‌های عراق و سوریه هستیم.

کد خبر 477148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =