دولت سیزدهم سبب تحول در بخش نفت و انرژی با دیگر کشورها شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم سبب تحول در روابط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در حوزه نفت و انرژی شده است، گفت: صادرات نفت و دانش فنی به آمریکای لاتین در این دولت اتفاق افتاد.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به موفقیت‌های وزارت نفت در دولت سیزدهم اشاره و با بیان اینکه صدور نفت و دانش فنی به آمریکای لاتین اوج اقتدار دولت سیزدهم است، اظهار کرد: ساخت و تعمیر پالایشگاه‌ها در این کشورها افزایش اعتبار برای ایران و شکست هژمونی آمریکاست.

وی افزود: وقتی رئیس‌جمهوری فاصله زیادی را از قاره آسیا به آمریکای لاتین - که روزگاری حیاط خلوت آمریکا به‌شمار می‌آمد - طی می‌کند و با کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا پیمان سیاسی و اقتصادی می‌بندد، اوج دیپلماسی سیاسی دولت و اقتدار کشور است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این رویکرد نه‌تنها سبب بهبود اقتصاد کشور خواهد شد، بلکه برای کشورهای مقابل گره‌گشایی در توسعه زیرساخت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی می‌شود و از طرفی اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی را در فضای بین‌الملل به‌ویژه آمریکای لاتین بیشتر خواهد کرد.

بیگی‌نژاد با اشاره به صدور دانش فنی به برخی کشورهای آمریکای لاتین گفت: دولت با این رویکرد نه‌تنها درآمدزایی ارزی خود را بهبود بخشیده، بلکه در حقیقت علم و دانش فنی خود را در این کشورها توسعه داده است.

وی اظهار کرد: تحریم زمانی مؤثر است که دولت توان خرید فروش کالا و خدمات خود را به دیگر کشورها نداشته باشد، اما در این زمان که صادرات کشور افزایش یافته است، بی‌اثر شدن تحریم‌ها به مرور زمان نمایان می‌شود.

کد خبر 477162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =