۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
  • کد خبر: 477301
کاهش صادرات اوپک‌پلاس قیمت نفت را افزایش داد

قیمت‌های نفت روز دوشنبه به‌دلیل کاهش عرضه از سوی عربستان سعودی و روسیه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش عرضه جهانی نفت به‌دلیل پایین آمدن صادرات عربستان سعودی و روسیه و در نتیجه جبران نگرانی‌ها درباره رشد تقاضای جهانی همزمان با بالا رفتن نرخ بهره سبب شد قیمت‌های نفت روز دوشنبه (۳۰ مردادماه) افزایش یابد.

بهای نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه ساعت ۶ و ۴۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۶۱ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۴۱ سنت برای هر بشکه رسید.

این در حالی است که نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با ۶۳ افزایش با قیمت ۸۱ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه معامله شد. معامله‌های ماه سپتامبر نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز سه‌شنبه پایان می‌یابد و معامله‌های ماه اکتبر نیز با ۵۶ سنت افزایش به ۸۱ دلار و ۲۲ سنت برای هر بشکه رسیده است.

معامله‌های آتی هر دو نوع نفت خام هفته گذشته هفتمین هفته افزایش قیمت را پشت سر گذاشتند، اما پس از بالا رفتن ارزش دلار آمریکا به‌دلیل احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره، همچنین بحران مسکن در چین و در نتیجه بالا گرفتن نگرانی‌ها از رشد کُند اقتصاد و تقاضای نفت این کشور، قیمت نفت هفته گذشته ۲ درصد افت هفتگی را ثبت کرد.

وارن پترسون، مدیر بخش تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی گفت: تراز نفت تا پایان سال همچنان مطلوب نیست که این موضوع نشان می‌دهد قیمت‌ها هنوز هم فضای بیشتری برای افزایش دارند.

قیمت نفت معمولاً در رابطه با ارزش دلار آمریکا حرکت معکوس دارد، به‌طوری که کاهش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر و محرکی برای تقاضای نفت ایجاد می‌کند.

استفانو گراسو، مدیر بلندپایه شرکت ایت‌ونتیج در سنگاپور، با اشاره به داده‌های شرکت رصد کشتی کپلر گفت در بخش عرضه نیز صادرات نفت خام اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیر اوپک (اوپک‌پلاس) در ماه اوت برای دومین ماه کاهش می‌یابد.

کد خبر 477301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =