۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
  • کد خبر: 477635
قیمت نفت افزایش یافت

اقدام‌های چین در مسیر بهبود شرایط اقتصادی سبب افزایش قیمت نفت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، باوجود ادامه نگرانی سرمایه‌گذاران از سرعت رشد، همچنین بالا رفتن نرخ بهره بانکی و در نتیجه احتمال افت تقاضا، اقدام چین برای بهبود اقتصاد ضعیف خود سبب شد قیمت‌های نفت روز دوشنبه (ششم شهریورماه) افزایش یابد.

چین در آخرین تلاش برای بهبود بازارهای پرچالش، بهای تمبر مالیاتی را در معاملات سهام ۵۰ درصد کاهش داد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه رسید.

این در حالی است که نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با ۴۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش با قیمت ۸۰ دلار و ۲۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

اول هانسن، رئیس راهبرد کالا در بانک ساکسو گفت: هم‌اکنون توجه‌ها به اقدام‌های چین برای حمایت از اقتصاد این کشور، طوفان استوایی ایدالیا که در حال حرکت به سمت فلوریداست و امکان افزایش قیمت نفت برنت به بالای ۸۵ دلار معطوف شده است.

طوفان‌های خلیجی ایالات متحده می‌تواند بر بازارهای نفت تأثیر بگذارد، زیرا این طوفان‌ها می‌توانند در تأسیسات و پالایشگاه‌های فراساحلی اختلال ایجاد کنند.

پس از آنکه جرومی پاول، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا ممکن است برای کاهش تورم بسیار بالا در این کشور، نیاز به افزایش بیشتر نرخ سود بانکی داشته باشد، قیمت‌های نفت خام شاخص برنت دریای شمال و نفت خام آمریکا برای دومین هفته کاهش یافتند.

با کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و عرضه از سوی ائتلاف اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس)، قیمت‌های نفت همچنان بالای ۸۰ دلار در هر بشکه باقی مانده است.

تحلیلگران هفته گذشته در گفت‌وگو با رویترز پیش‌بینی کردند عربستان سعودی کاهش تولید داوطلبانه نفت خود به‌ میزان یک میلیون بشکه در روز را تا ماه اکتبر ادامه دهد، زیرا این کشور به‌دنبال حمایت بیشتر از بازار است.

کد خبر 477635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =