تعمیر خط لوله ۱۶ اینچ آبرسانی به تأسیسات و اماکن مسکونی گچساران

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: در یک اقدام جهادی نیروهای عملیاتی این شرکت موفق به تعمیر خط لوله ۱۶ اینچ آبرسانی تلمبه‌خانه خیرآباد به تأسیسات صنعت نفت و اماکن مسکونی شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، علی سینا گفت: به‌دلیل قدمت و فرسودگی خط لوله ۱۶ اینچ خروجی تلمبه‌خانه خیرآباد به مخازن ناحیه و فشار بالای آب با توجه به مسیر کوهستانی لوله آب، چندین نقطه در مسیر این خط دچار شکستگی شده بود که در سریع‌ترین زمان ممکن با اعزام دو گروه جوشکار و سه گروه گشت تأسیسات آبرسانی طی ۷۲ ساعت تعمیر این خط انجام شد.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی بیش از پنجاه نقطه فرسوده تعمیر و با همکاری اداره ترابری، جاده دسترسی در این مسیر ایجاد شد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: ۵۰ شاخه لوله ۱۶ اینچ برای تعویض نقاط در معرض ریسک در کوتاه‌ترین زمان آماده شد و نصب شیر هواگیر در طول مسیر، خاک‌برداری از روی خط لوله و اختصاص یک گشت ویژه از دیگر اقدام‌هایی بود که انجام شده است.

سینا اظهار کرد: با توجه به اینکه خط لوله ۱۶ اینچ به علت تعمیر کلی مخازن تلمبه‌خانه خیرآباد از سرویس خارج شده بود، دو نقطه مجاور مخازن شماره ۳ و قبل از شیب کوه روستای سعادت آباد برشکاری و پس از تمیزکاری خط عملیات جوشکاری انجام شد.

وی تصریح کرد: در حال تهیه لوله برای تعویض کل خط لوله ۲۶ کیلومتر به‌ صورت اضطراری هستیم و در همین زمینه ۱۱ کیلومتر خط لوله ۱۲ اینچ پلی‌اتیلن برای تعویض مسیر انتهایی این خط لوله که از میان روستای چهاربیشه و آبگرمو عبور می‌کند، خریداری شده است و برای تعویض مسیر ابتدایی نیز با همکاری مدیریت تدارکات و امور کالای ستاد، در حال ارزیابی لوله‌های موجود در انبارهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هستیم.

کد خبر 477369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =