کاهش ۴ میلیون مترمکعبی سوختن گازهای مشعل در منطقه ویژه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در بحث کاهش سوختن گازهای مشعل (فلرینگ)، دو پروژه به ارزش ۷۵ میلیون یورو در حال اجراست که در مدت ۱۲ ماه به پایان می‌رسد و با تکمیل این طرح‌ها مقدار گازسوزی در مشعل‌های منطقه ۴ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سخاوت اسدی در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون ۳۱ طرح به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی پارس در حال اجراست.

وی با بیان اینکه مزایده‌ها برای کاهش مقدار باقیمانده سوختن گازهای مشعل برگزار شده، افزود: طی دو سال آینده ۹ میلیون مترمکعب گاز مشعل کنونی به ۱.۳ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت که بخشی از آن ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر عملیاتی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه پارسال ۲۹۷۰ نفر از جوانان بومی منطقه مشغول کار شده‌اند، اظهار کرد: امسال نیز تا پایان تیرماه ۱۲۳۰ نفر مشغول کار شده‌اند و دو آزمون استخدامی برگزار شده و دو آزمون دیگر نیز برگزار می‌شود و صددرصد ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی که از سوی دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود به جوانان بومی استان بوشهر اختصاص داده شده است.

توجه ویژه وزیر نفت به مقوله مسئولیت اجتماعی و محیط زیست در استان بوشهر

اسدی با اشاره به توجه ویژه وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و اعضای هیئت مدیره شرکت نفت به زمینه مسئولیت اجتماعی و محیط زیست در استان بوشهر گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس پارسال به تنهایی بیش از ۱۵۹ میلیارد تومان در زمینه مسئولیت اجتماعی هزینه کرده و در مجموع شورای راهبردی منطقه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ بیش از ۲۳۸ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده است.

وی در پایان اظهار کرد: امسال نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شورای راهبردی منطقه ویژه برای مسئولیت اجتماعی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 477377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =