تولید واقعی نفت خام ایران به روزانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است

وزیر نفت گفت: تولید واقعی نفت خام به روزانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است که تا پایان شهریورماه این مقدار به روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، یکم شهریورماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت نفت به سرمایه‌گذارانی که برای برقی کردن خودروهای عمومی اقدام کنند، به مقدار صرفه‌جویی سوخت، حواله سوخت پرداخت می‌کند و یا معادل قیمت سوخت به نرخ روز، به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: کار مشترکی بین وزارتخانه‌های نفت و صمت و همچنین شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا دنبال می‌شود که شامل برقی شدن خودروهای عمومی تهران است و افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، وزارت نفت معادل سوخت صرفه‌جویی شده به قیمت فوب خلیج فارس به سرمایه‌گذار اعتبار می‌دهد.

وزیر نفت تصریح کرد: این طرح از تاکسی‌ها و وانت‌بارها آغاز می‌شود و انقلابی در این صنعت خواهد بود و کاهش آلایندگی در شهر تهران را در پی خواهد داشت.

اوجی به افزوده شدن تولید نفت کشور تا پایان شهریورماه اشاره و اظهار کرد: تولید واقعی نفت خام به روزانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است که تا پایان شهریورماه این مقدار به روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

وی گفت: در چهار ماه امسال ۱۶ درصد گاز بیشتر یعنی روزانه ۳۶ میلیون مترمکعب بیشتر و در نتیجه روزانه ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع را به نیروگاه‌ها تزریق کرده‌ایم.

وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه در تمام جایگاه‌های سوخت کشور عملیات سوخت‌رسانی طبق روال عادی در جریان است، افزود: فضایی که رسانه‌های معاند به آن دامن زده بودند، خنثی شد.

اوجی تأکید کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و از مردم می‌خواهم با تنظیم موتور و باد لاستیک خودروهای شخصی خود به کاهش مصرف بنزین کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه مصرف بنزین از روزانه ۱۳۷ میلیون لیتر در ماه گذشته به ۱۱۴ میلیون لیتر کاهش یافته است، اظهار کرد: در کشور کمبود بنزین نداریم و ذخایر بنزین در کشور نسبت به ۴ ماه سال گذشته ۱۵۰ میلیون لیتر افزایش یافته است.

کد خبر 477399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =