بریکس یکی از ائتلاف‌های تأثیرگذار جهان است

رئیس‌جمهوری در تشریح دستاوردهای سفر به آفریقای جنوبی اظهار کرد: سفری که به آفریقا جنوبی برای شرکت در اجلاس سران بریکس انجام شد، سفری مهم بود، زیرا بریکس یکی از ائتلاف‌های جهانی است که نقش بسیاری در همکاری‌های اقتصادی و تجاری در جهان دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (جمعه، سوم شهریورماه) در بدو ورود به تهران پس از سفر فشرده کاری که با هدف شرکت در پانزدهمین اجلاس سران بریکس انجام شده بود، در تشریح دستاوردهای این سفر اظهار کرد: سفری که به آفریقا جنوبی برای شرکت در اجلاس سران بریکس انجام شد، سفری مهم بود، زیرا بریکس یکی از ائتلاف‌های جهانی است که نقش بسیاری در همکاری‌های اقتصادی و تجاری در جهان دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط ما با بریکس همسو با روابط اقتصادی مستقل با کشورهای عضو این گروه است، افزود: اگرچه نظام سلطه به‌دنبال این است که کشور ما از نظر اقتصادی رشد نکند، اما رشد اقتصاد کشور در پرتو ارتباط با اقتصادهای مستقل منطقه است که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را در کشور ما رقم بزند.

رئیس‌جمهوری مبادلات تجاری را مهم‌ترین موضوع سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: ایران ظرفیت خوبی از نظر تجاری در منطقه دارد و باید این ظرفیت بازسازی می‌شد، اقدامی که در ۴۰ ساله گذشته تا این حجم کار تجاری نداشتیم و این رکورد به‌شمار می‌رود.

وی ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند به‌زودی آثار عملی و اجرایی در همکاری بین ایران و کشورهای عضو بریکس و در منطقه و همکاری‌های ویژه تجاری و اقتصادی داشته باشد.

کد خبر 477435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =