۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
  • کد خبر: 558459
نشتی نفت و گاز چاه شماره یک شادگان مهار شد

نشت نفت و گاز چاه شماره یک شادگان با همکاری متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از ۳۶ ساعت تلاش مهار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، شهرام شمی‌پور، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی و مهندسی گفت: با اعلام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نزدیک‌ترین زمان ممکن گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات از جمله پمپ تراک (پمپ‌های فشار قوی) از سوی اداره کل سیمان و انگیزش چاه و مخلوط مواد شیمیایی و کارشناسان مدیریت مهندسی با همکاری اداره کل ترابری شرکت به موقعیت چاه در گستره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اعزام شدند و با مشارکت متخصصان اداره‌های مهندسی و بهره‌برداری و اداره کل حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پس از بررسی‌های فنی، مهار چاه به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: با تمهیدهای به‌کارگرفته شده و اقدام‌های فنی با تزریق ۳ هزار و ۵۰۰ بشکه آب نمک از طریق دالیز چاه در دو مرحله، نشتی پس از ۳۶ ساعت کنترل و چاه به‌طور موقت از مدار تولید خارج شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی و مهندسی با بیان اینکه پس از مهار چاه، جوشکاری نقاط آسیب‌دیده ناشی از پوسیدگی به سبب عمر زیاد چاه انجام و چاه ایمن‌سازی شد، اظهار کرد: مقرر شد برای بازگرداندن چاه به مدار تولید، تعمیر آن با حضور دکل حفاری در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، چاه شماره یک شادگان از سال ۱۳۴۷ در مدار تولید قرار داشت و شامگاه شنبه (چهارم شهریورماه) از قسمت تاج چاه (ول هد) دچار نشتی و فوران نفت و گاز شد.

کد خبر 558459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =