دفتر نمایندگی امور بین‌الملل شرکت ملی گاز در پارس جنوبی گشایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی و گشایش دفتر نمایندگی امور بین‌الملل شرکت ملی گاز در این مجتمع، افزایش حجم صادرات گاز و فرآورده‌های آن را برای کشور امری ضروری و گامی مهم به‌منظور تأمین منافع ملی دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی با اشاره به گشایش دفتر نمایندگی مدیریت امور بین‌الملل این شرکت در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: شرکت ملی گاز ایران در دوره جدید، تمرکز خود را بر تکمیل زنجیره ارزش و افزایش حجم صادرات به‌ویژه در بخش میعانات و فرآورده‌ها گذاشته است، ازاین‌رو، گستردگی دامنه فعالیت‌های امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان بازوی تجاری این شرکت اهمیت دوچندان دارد.

>>> بیشتر بخوانید؛

شرکت ملی گاز ایران و اقدام‌های ماندگار

وی ادامه داد: باتوجه‌ به اینکه اکنون عمده صادرات گاز مایع (ال‌پی‌جی) کشور از مجتمع گاز پارس جنوبی ‌انجام می‌شود؛ تأسیس دفتر نمایندگی امور بین‌الملل ضرورتی بود که برای افزایش هماهنگی ستاد و منطقه و تسریع پیشبرد امور صادراتی فرادستگاهی احساس می‌شد.

معاون وزیر نفت افزود: لذا باتوجه‌به شرایط جاری، هر اقدامی که روند افزایش صادرات را تسهیل و تسریع کند با هدف تأمین منافع ملی کشور و مفید خواهد بود؛ ازاین‌رو امیدواریم با تأسیس این دفتر نمایندگی، صادرات فرآورده‌ها و میعانات گازی افزایش یابد و از این طریق درآمد بیشتری نصیب کشور شود.

براساس این گزارش، از جمله وظایف محوله دفتر نمایندگی امور بین‌الملل در مجتمع گاز پارس جنوبی باهدف تسهیل صادرات، انجام هماهنگی‌ها با واحدهای دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی، گمرک منطقه، اسکله و تانکرهای بارگیری است که با شکل‌گیری ساختار جدید، در مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در این دوره، روند صادرات گاز و فرآورده‌های آن سیر صعودی داشته است.

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی که از سوی معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام شده، در سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۶ درصدی صادرات گاز طبیعی و ۲۲ درصدی گاز مایع رقم خورده است.

کد خبر 629955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =