۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر: 630157
قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد

قیمت نفت در واکنش به خبر تمدید کاهش‌های داوطلبانه عرضه از سوی عربستان و روسیه با وجود اندکی افت در سطوح بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه حفظ شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، دلار قوی‌تر و نگرانی‌های اقتصادی در چین و تأثیرش بر دورنمای تقاضای سوخت قیمت نفت را در معاملات امروز (دوشنبه، ۲۰ شهریورماه) با وجود پایداری در سطح ۹۰ دلار برای هر بشکه اندکی کاهش داد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۵ و ۴۱ دقیقه صبح روز دوشنبه با ۱۰ سنت یا ۰.۱ درصد افت ۹۰ دلار و ۵۵ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین حال، قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۴۲ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۹ سنت برای هر بشکه رسید.

تحلیلگران مؤسسه ANZ در یادداشتی اعلام کردند که نگرانی درباره رشد اقتصادی چین بر قیمت کالاها تأثیر گذاشته است.

آنها با اشاره به ارزش دلار آمریکا که برای هشت هفته پیاپی رشد داشته است، افزودند: قیمت نفت با تقویت دلار آمریکا تشدید شد، به‌طوری‌ که اشتهای سرمایه‌گذاران را پایین نگه داشت.

پس از اعلام هفته گذشته عربستان و روسیه برای تمدید کاهش عرضه داوطلبانه تا پایان دسامبر ۲۰۲۳، قیمت نفت طی دو هفته پیاپی گذشته افزایش یافت و قمیت نفت خام شاخص برنت در معاملات روز جمعه (۱۷ شهریورماه) به بالاترین سطح خود از نوامبر امسال رسید.

موکش سادف، رئیس بخش پایین‌دستی و تجارت نفت در مؤسسه ریستاد انرژی، با برآورد قطعی پالایشگاه گفت: تأثیر کاهش تولید اوپک‌پلاس به رهبری تا پایان سال مشخص‌تر خواهد شد، به‌ویژه اینکه در ماه‌های نوامبر و دسامبر، زمانی که دوره تعمیرات اساسی و نگهداری پالایشگاه‌ها به پایان می‌رسد تولید آنها افزایش می‌یابد.

کد خبر 630157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =