۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
  • کد خبر: 630303
موکب‌های خدمت‌رسانی وزارت نفت در مشهد برپا شدند

رئیس شورای فرهنگی منطقه ۸ وزارت نفت از برپایی چندین موکب خدمت‌رسانی به زائران از سوی شرکت‌های عضو این شورا در مبادی ورودی شهر مشهد در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری ظهر امروز (جمعه، ۲۴ شهریورماه) در حاشیه بازدید از موکب این شرکت مستقر در مسیر جاده قوچان - مشهد اظهار کرد: وزارت نفت در کنار ارائه خدمات مرتبط با رسالت ذاتی و برقراری تیم‌های ویژه برای تأمین حداکثری گاز طبیعی و سوخت مورد نیاز مواکب، نانوایی‌ها و مراکز اقامتی شهر مشهد در ایام شهادت حضرت رضا (ع) با برپایی موکب‌های متعدد در زمینه ارائه خدمات به زائران پیاده اقدام کرده است.

وی افزود: مطابق مصوبه شورای فرهنگی منطقه ۸ وزارت نفت در مردادماه امسال، شرکت‌های نفت و گاز شرق، پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، شرکت گاز استان، منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و پخش فرآورده‌های نفتی مناطق مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، همچنین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق در زمینه برپایی موکب و خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) اقدام کرده‌اند.

رئیس شورای فرهنگی منطقه ۸ وزارت نفت ادامه داد: با تقسیم‌بندی انجام‌شده، مسئولیت برپایی موکب در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی به‌عهده شرکت‌ها و واحدهای تابع مستقر در استان‌های یادشده و مسئولیت برپایی موکب در ورودی‌های مختلف مشهد به‌عهده شرکت‌های عضو شورای فرهنگی منطقه ۸ وزارت نفت مستقر در استان خراسان رضوی گذاشته شد و هم‌اکنون امکانات اقامتی، توزیع روزانه غذای گرم، آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی و درمانی در این موکب‌ها به زائران ارائه می‌شود.

افتخاری تأکید کرد: نکته قابل توجه در این اقدام فرهنگی - مذهبی، استفاده از ظرفیت خود کارکنان و تأمین عمده منابع مورد نیاز از محل نذورات و کمک‌های داوطبانه کارکنان خانواده صنعت گاز و نفت است.

وی به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی و حضور صنعت گاز و نفت در مرزهای غربی کشور هم اشاره کرد و گفت: شرکت‌های نفت و گاز خراسان رضوی با اعزام نیرو در این مراسم باشکوه حضوری فعال داشتند و اکنون نیز با برپایی موکب در شرق کشور خدمت‌رسانی به عاشقان امامت و ولایت را از دل و جان انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود مواکب وزارت نفت طی دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان حدود ۵۰۰ هزار زائر در مشهد باشند.

کد خبر 630303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =