۴ طرح هلدینگ خلیج فارس تا پایان امسال آماده راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از راه‌اندازی طرح‌های اوره و آمونیاک هنگام، آپادانا، ارغوان‌گستر ایلام و پتروشیمی صدف تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسکری روز یکشنبه (۲۶ شهریورماه) در حاشیه روز نخست هفدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست هریک از شرکت‌های دانش‌بنیان و موفقیت‌های آنها را یکی از قله‌های موفقیت در صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: پیام مقام‌ معظم‌ رهبری در مورد اینکه «به قله نزدیکیم»، در واقع پیام امیدواری برای حرکت رو به جلو است. زمانی تمام این پتروشیمی‌ها از سوی شرکت‌های خارجی اداره می‌شدند، اما امروز نیروهای داخلی تقریباً همه بخش‌ها را پوشش می‌دهند و می‌توان گفت سهم ایرانی‌سازی در صنعت پتروشیمی به ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان سهم و اثرگذاری بالایی در افزایش سهم داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی ایران دارند و این همان رسیدن به قله است. پیش از این همه بخش‌های پتروشیمی‌ها مونتاژ بودند، اما امروز هرچه اراده کنیم می‌سازیم.  

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تأکید بر اینکه امروز شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های پتروشیمی در صنعت پتروشیمی حرفی برای گفتن دارند و قله‌های فناوری را فتح کرده‌ایم، ادامه داد: شرکت ما رتبه بیست‌وسوم را در آی‌سی‌آی‌اس کسب کرده است و امیدواریم سال آینده در میان ۲۰ شرکت برتر قرار بگیریم.  

علی‌عسکری به تولید ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن محصول از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: این مقدار هفت درصد (حدود یک‌میلیون تن) نسبت به پارسال افزایش داشته است و امیدواریم با همین روند ادامه دهیم.  

وی با اشاره به دو طرح بزرگ الفین گچساران و پالایش گاز هویزه خلیج فارس که در چندماه گذشته به بهره‌برداری رسیدند، اظهار کرد: طرح‌های اوره و آمونیاک هنگام، آپادانا، ارغوان‌گستر ایلام و پتروشیمی صدف جزو پروژه‌های در دست اجراست که تا پایان امسال آماده راه‌اندازی خواهند بود.

کد خبر 630335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =