۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
  • کد خبر: 630493
طراح آرم شرکت ملی نفت ایران درگذشت

احمدمیرزا، طراح آرم شرکت ملی نفت ایران در سن ۷۹ سالگی در گذشت.

به گزارش شانا،احمدمیرزا متولد سال ۱۳۲۳ بود و از دهه ۱۳۴۰ کار طراحی را بصورت تجربی آغاز کرده بودند. لوگوی آتلیه کارا، شرکت سولیران، کمپوت‌ آبان و کارخانجات گلاب‌گیری از دیگر طرح‌های این هنرمند به شمار می‌روند.

سال ۶۳ بود که برای طراحی لوگوی شرکت نفت فراخوانی در روزنامه ی کیهان منتشر شد. احمد میرزا این فراخوان را دید و تصمیم گرفت که در آن شرکت کند؛ پس شروع به اتود زدن کرد و بعد از حدود ۹ طرح اولیه، به طرح نهایی رسید.
 
در آرم شرکت ملی نفت ایران «لا» به مفهوم نفی وابستگی به شرق و غرب و بیانگر ملی بودن صنعت نفت، فرم‌های اسلیمی بیانگر رشد و شکوفایی صنایع عظیم نفت و گاز ایران و مشعل به نشان سوخت طراحی شده و بیانگر نقش نفت در حیات صنایع است.

طراحی آرم و نشانه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هر سازمان است. وجود یک لوگوی اختصاصی، جایگاه سازمان و نهاد مورد نظر را در جامعه ارتقا می‌دهد. طراحی یک نشانه برای یک مکان، سازمان و یا مفهوم از دشوارترین کارهای طراحان و گرافیست‌هاست. آن‌ها باید با در نظر گرفتن اصول طراحی، نشانه‌ای را طراحی کنند که در عین سادگی، اختصار و زیبایی، کاملا گویا و دارای هویت بصری باشد.

طراحی نشانه و لوگو یکی از تخصص‌های رایج و منحصر به فرد در طراحی‌های گرافیکی محسوب می‌شود. در دنیای امروز داشتن لوگو برای هر موسسه و سازمان از اولین اصول معرفی و تبلیغ است.

کد خبر 630493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =