تأکید دولت سیزدهم بر توسعه صنایع تکمیلی/ عرضه اعتباری ماهانه محصولات پتروشیمی به بالای ۷ همت رسید

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه سیاست فروش اعتباری برای نخستین‌ بار در کشور با راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است، گفت: براساس آمار، مقدار عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا از زیر هزار میلیارد تومان به بالای ۷ هزار میلیارد تومان در مردادماه امسال رسید

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عباس غلامی با اشاره به نقش صنعت پتروشیمی در تکمیل زنجیره ارزش اظهار کرد: از دیدگاه قانون وظایف و اختیارات، تولید انواع محصولات پتروشیمی به‌عهده وزارت نفت است و از منظر وزارت نفت تکمیل زنجیره ارزش یعنی فرآیند تولید محصول پتروشیمی زمانی به اتمام می‌رسد که محصول از طریق بازار بورس کالا در اختیار صنایع تکمیلی قرار گیرد و پس از فرآوری به محصول نهایی یا کالا تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تولید و فروش محصولات پتروشیمی، چند گام از خام‌فروشی فاصله گرفته است، افزود: راهبرد اجرایی تبدیل محصولات پتروشیمی به کالاهای نهایی، سبب افزایش ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و رونق صادرات شده است.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دولت سیزدهم برای نخستین بار دو رویکرد مهم را در حوزه صنایع پایین‌دستی و تکمیلی دنبال کرد. گام اول شناسایی بزرگ‌ترین مشکل صنایع تکمیلی و گام دوم ارائه راهکار فروش اعتباری به‌منظور رونق واحدهای تولیدی بود.

به گفته غلامی، هم‌اکنون تأمین سرمایه در گردش بزرگ‌ترین مشکل صنایع تکمیلی کشور است، زیرا تولیدکنندگان نقدینگی کافی برای خرید مواد اولیه ندارند و تسهیلات مورد نیاز نیز از سوی بانک‌ها به‌سختی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبرد اجرایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای احیای واحدهای تولیدی نیمه‌فعال یا متوقف، تشویق شرکت‌های پتروشیمی‌ به فروش اعتباری محصولات در بورس کالا بود، تصریح کرد: بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی در حوزه متانول عرضه اعتباری نداشتند که با پیگیری‌های انجام‌شده بعضی از شرکت‌های تولیدی فروش اعتباری داشته‌اند.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با تأکید بر اینکه سیاست فروش اعتباری برای نخستین بار در کشور با راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است، گفت: اقدام‌هایی را از پارسال برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه صنایع پایین‌دست پتروشیمی آغاز کردیم که به همین منظور در نمایشگاه ایران‌پلاست پارسال یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بانک‌ها و انجمن‌ها به امضا رسید.

غلامی ادامه داد: پیش از انعقاد این تفاهم‌نامه، اعداد عرضه‌های اعتباری در بورس‌ کالا بسیار پایین بود اما از دی‌ماه پارسال آمارهایی که از سمت شرکت‌های پتروشیمی و بورس کالا دریافت شد گواه این  است که مقدار عرضه در بورس کالا از زیر هزار میلیارد تومان به بالای ۷ هزار میلیارد تومان در مردادماه امسال صعود کرد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدام‌های نویدبخش شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌منظور احیای واحدهای اقتصادی و تولیدی، تفاهم‌نامه سه‌جانبه با معاونت‌های وزارت صمت است که به‌زودی به امضا می‌رسد.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با بیان اینکه راهبرد ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید محصولات به‌صورت جدی در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، افزود: یکی از فعالیت‌های ما شناسایی محصولات مازاد نیاز بازار داخل است که در این باره کارگروه مشترکی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ایجاد شده و با شناسایی این محصولات، بنا داریم با تعریف بسته‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنایع تکمیلی، آن را طی برگزاری همایش‌های استانی و ملی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

کد خبر 630501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =