هدف‌گذاری پتروشیمی شهید تندگویان برای تولید با ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به تلاش‌های این مجموعه در میانه تحریم‌های سال ۹۸ تا امروز گفت: تولید این شرکت در سال ۹۸ با ۶۱ درصد ظرفیت اسمی بود اما امروز تولید به ۸۳ درصد ظرفیت اسمی رسیده و در تلاشیم این رقم را به ۱۰۰ درصد و حتی بالاتر هم برسانیم.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی شهید تندگویان، سیدرضا قاسمی‌شهری در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به حضور پرشور شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه هفدهم اظهار کرد: خوشبختانه نمایشگاه ایران‌پلاست هر سال پرشورتر می‌شود و حضور شرکت‌های خارجی به‌معنای تأیید این صنعت و تمایل به همکاری بیشتر است.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت ایران‌پلاست برای شرکت‌های داخلی افزود: شرکت‌های داخلی امروز می‌توانند پیچیده‌ترین قطعات و تجهیزات و کاتالیست‌ها و پلیمرها را بسازند، اما نکته حائز اهمیت این است که این شرکت‌ها که عموماً دانش‌بنیان هستند و در مسیر صادرات قرار گرفته‌اند و محصولات آنها امروز در بازارهای خارجی جایگاه خوبی دارد.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان ادامه داد: این حجم از حضور و اثرگذاری شرکت‌های داخلی و به‌خصوص دانش‌بنیان‌ها، گویای آن است که به‌ جای خام‌فروشی نفت و محصولات پتروشیمی، در حال حرکت به سمت فروش محصولات دانش‌بنیان و قطعات و فناوری هستیم.

قاسمی‌شهری با اشاره به انحصاری بودن محصول تولیدی پتروشیمی شهید تندگویان در منطقه خاورمیانه گفت: ابتدای سال ۹۸ تولید این شرکت حدود ۶۱ درصد بود و هم‌زمان شرایط تحریمی بیشتر شد و شرکت‌های خارجی هم ما را رها کردند، اما توانستیم با اتکا به نیروهای جوان خودمان به جایی برسیم که امروز با وجود مشکلات بسیار و تحریم‌های همه‌جانبه، تولید را به بالای ۸۳ درصد ظرفیت رسانده‌ایم و این روند ادامه دارد و می‌خواهیم به تولید ۱۰۰ درصد ظرفیت و با بهینه‌سازی حتی به بالای ۱۰۰ درصد هم برسیم.

وی با بیان اینکه امروز پیچیده‌ترین کاتالیست ما یعنی کاتالیست پالادیوم در داخل کشور تولید می‌شود، یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ که «رفع موانع تولید» نام‌گذاری شد، نشست‌های هفتگی ما هم آغاز شد و تا امروز ۱۸۰ صورت‌جلسه تشکیل شده است و در این نشست‌ها مشکلات و موانع تولید شناسایی می‌شود.

کد خبر 630520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =