کارکنان صنعت نفت در جبهه جنگ و خط مقدم دفاع از اقتصاد کشور هستند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت مردان کارهای بزرگ هستند، گفت: صنعت نفت باید ۱۰۰ درصد بومی شود و امروز شما در جبهه جنگ و خط مقدم دفاع از اقتصاد ایران هستید.

به گزارش خبرنگار شانا، سردار محمدرضا نقدی امروز (شنبه، هشتم مهرماه) در آیین صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت با اشاره به اینکه بسیجیان صنعت پرافتخار نفت در میدان‌های بزرگ انقلاب آزمایش خود را پس دادند و افتخارهای بزرگی برای ایران کسب کرده‌اند، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس سالروز بزرگداشت حماسه‌ها و رشادت‌های ملت ایران است.

وی با بیان اینکه شبیه‌ترین واقعه به نهضت پیامبر بزرگ اسلام، انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از آن وجه مشترک‌ها شکست امپراتوری‌های شرق و غرب است و هم‌اکنون ظاهری از آن باقی مانده که به‌زودی شاهد شکست آن خواهیم بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قدرت‌های دنیا به مصاف انقلاب ملت ایران آمدند و همه شکست خوردند، تصریح کرد: در تاریخ برای نخستین‌ بار ملتی برابر همه ابرقدرت‌های دنیا ایستادگی کرد و این کار تنها در دفاع مقدس اتفاق افتاد و این عظمت اسلام است که می‌تواند چنین ملتی را رهبری و فرماندهی کند. همه قدرت‌های شیطانی در دفاع مقدس با تمام توان حاضر بودند و با ما جنگیدند و شکست خوردند.

نقدی گفت: انقلاب اسلامی تداوم یافت و  ۴۴ سال در مقابل همه دشمنان ایران و اسلام ایستادگی کردیم که یکی از عظمت‌های انقلاب رسیدن از رتبه ۵۳ علمی دنیا در زیر شدیدترین تحریم‌ها علمی، اقتصادی و جنگ به رتبه ۱۵ دنیاست.

وی افزود: در گذشته با حمله به ایران قطعه‌ای از خاک  ضمیمه دشمن می‌شد و در جنگ‌های جهانی بدون یک دقیقه مقاومت ایران اشغال شد، قدرت نظامی ما همین مقدار بود، اما در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: از قعر قدرت نظامی به قدرت اول نظامی منطقه رسیدیم و جمهوری اسلامی ایران جزو چند کشور قدرتمند دنیا در عرصه دفاعی و نظامی است. کشوری که نمی‌توانست خمپاره ۶۰ میلی‌متری بسازد، اکنون ماهواره به فضا پرتاب می‌کند و موشک‌های نقطه‌زن، ناو بالگردبر و پهبادبر و ساخت زیردریایی از دیگر موفقیت‌های ایران بعد از انقلاب اسلامی است.

نقدی با بیان اینکه در گذشته تلمبه نفت ایران در دست دیگران بود، گفت: امروز برای دیگران تعیین تکلیف می‌کنیم و از لحاظ سیاسی به قدرتی رسیدیم که هرچه آمریکا می‌خواهد نیست و هرچه ما می‌خواهیم هست و از هر نظر پیشرفت کرده‌ایم و از نظر امید به زندگی از رتبه ۱۴۳ دنیا به ۳۹ دنیا رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت در جزیره خارک سیبل بمب‌های صدام شده بود، یادآور شد: پالایشگاه‌ها و تلمبه‌خانه‌ها زیر بمباران دشمن بود، اما یک روز صادرات نفت و تولید فرآورده نفتی متوقف نشد. در تحریم‌ قطعات، خودتان دست به کار شدید و طرح‌های بزرگی را که خارجی‌ها رها کردند، به سرانجام رساندید.

کد خبر 630571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =