۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر: 631111
ترس از نرخ بهره بالا قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در آستانه برگزاری نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس و نگرانی از نرخ بهره بالا کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) در آستانه نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) و انتظار بازار درباره تشدید کمبود عرضه و ترس از کاهش نرخ بهره بالا و تأثیرش بر تقاضای سوخت، کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۶ و ۱۱ دقیقه روز چهارشنبه به وقت گرینویچ با ۱۸ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۷۴ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی امروز با ۲۰ سنت کاهش، ۸۹ دلار و سه سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

داده‌های شامگاه سه‌شنبه (۱۱ تیرماه) دولت آمریکا نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات متحده به بالاترین سطح در بیش از دو سال گذشته رسیده و باعث افزایش شدید بیشتر بازدهی خزانه‌داری شده است.

برنت و دبلیوتی‌آی تحت فشار این نگرانی‌ها هستند و این شرایط که تقویت دلار را در پی دارد باعث کاهش تقاضا می‌شود، زیرا نفت را برای دارندگان دیگر ارزها گران‌تر می‌شود.

یپ ژان رونگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی در این باره گفت: به نظر می‌رسد بازار کار انعطاف‌پذیر فضای بیشتری را برای بانک مرکزی آمریکا فراهم می‌کند تا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد.

انتظار می‌رود اوپک‌پلاس پس از تمدید کاهش تولید تا پایان سال، در نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه که امروز برگزار می‌شود، پیشنهادش برای برنامه تولید بدون تغییر بماند.

طبق نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود عربستان قیمت فروش رسمی نفت خام سبک عربی خود را برای تحویل به مشتریان آسیایی در ماه نوامبر برای پنجمین ماه پیاپی افزایش دهد، زیرا فعالان بازار انتظار دارند عرضه نفت خام ترش متوسط ثابت باقی بماند.

برایان مارتین و دانیل هاینس، تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی گفتند: تغییر اخیر قیمت نفت می‌تواند دلیلی برای ائتلاف اوپک‌پلاس باشد که کاهش عرضه خود را در نشست کارگروه نظارتی روز چهارشنبه بدون تغییر نگه دارد.

کد خبر 631111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =