قیمت نفت ۱۰۰ دلاری می‌شود

اقتصاددان ارشد شرکت  نفت و گاز اکینور نروژ از احتمال نفت ۱۰۰ دلاری در پی ادامه برنامه کاهش عرضه اوپک‌پلاس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایریک وارنس در حاشیه نشست سالانه انرژی مؤسسه بیکر در هیوستون آمریکا گفت: با توجه به تصمیم اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) برای تداوم برنامه کاهش عرضه نفت احتمال می‌رود قیمت‌های جهانی نفت خام به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

وی افزود: نمی‌توان فرضیه نفت ۱۰۰ دلاری را رد کرد، اما تصمیم اوپک‌پلاس دلیلی برای رسیدن به این هدف نیست، فکر نمی‌کنم آنها به‌دنبال تحقق این هدف قیمتی باشند.

کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس چهارشنبه هفته گذشته (۱۲ مهرماه) اوپک‌پلاس پس از تصمیم عربستان  و روسیه برای تداوم کاهش عرضه داوطلبانه نفت تا پاسان سال ۲۰۲۳ میلادی برای حمایت از بازار نفت، بر بدون تغییر ماندن برنامه کاهش عرضه اعضای این ائتلاف تأکید کردند.

وارنس گفت: عرضه و تقاضا در بازار از افزایش قیمت‌ها حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: بازار از نظر مقدار ذخیره‌سازی نفت و مازاد ظرفیت تولید با فشار روبه‌روست.

اقتصاددان ارشد شرکت  نفت و گاز اکینور نروژ تصریح کرد: اکینور در چشم‌اندازش تقاضا برای گاز طبیعی را تا سال ۲۰۳۵ میلادی در بدترین سناریوی ممکن می‌بیند و پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی را مبنی بر اینکه مصرف زغال‌سنگ، نفت و گاز ممکن است پیش از سال ۲۰۳۰ به اوج خود برسد به چالش می‌کشد.

وارنس گفت: اروپا می‌تواند انتشار دی‌اکسید کربن (CO2) خود را تا سال ۲۰۵۰ میلادی تا ۷۰ درصد کاهش دهد که بیشتر به‌دلیل رشد برق منطقه است.

وی تصریح کرد: تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۹ به اوج خود می‌رسد، اما رشد تولید ناخالص داخلی مستلزم افزایش عرضه نفت برای سه تا پنج سال آینده است.

کد خبر 631212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =