احتمال تعدیل ممنوعیت صادرات گازوئیل روسیه در آینده نزدیک

روزنامه کومرسانت روسیه از اعلام آمادگی مسکو برای تعدیل ممنوعیت صادرات گازوئیل در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه کومرسانت روز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) به‌ نقل از منابع ناشناس اعلام کرد روسیه آماده است ممنوعیت صادرات گازوئیل را در روزهای آینده تعدیل کند.

در خبری جداگانه، خبرگزاری تاس به نقل از نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد دولت در همه سطوح درباره مجوز جزئی صادرات سوخت گفت‌وگو کرده است.

وی گفت: تصمیم‌های بیشتر درباره تنظیم بازار سوخت در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

با وجود اینکه روسیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان است، اما در ماه‌های اخیر با کمبود بنزین و گازوئیل مواجه شده است، زیرا قیمت‌های بالای صادرات سبب شده تا پالایشگاه‌ها بتوانند محصولات خود را به خارج از کشور بفروشند.

روزنامه کومرسانت گزارش داد تنها ممنوعیت صادرات گازوئیل با خط لوله برداشته می‌شود و ممکن است برای جلوگیری از افزایش قیمت‌های عمده‌فروشی، مقدار صادرات این محصول سهمیه‌بندی شود.

بر اساس گزارش این روزنامه، ممنوعیت صادرات بنزین اکنون به قوت خود باقی خواهد ماند.

گازوئیل بیشترین بخش از صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه را به خود اختصاص می‌دهد. این کشور سال گذشته میلادی حدود ۳۵ میلیون تن فرآورده نفتی و ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بنزین صادر کرده بود.

این روزنامه همچنین اعلام کرد الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه قرار است روز چهارشنبه نشست هفتگی خود را با شرکت‌های نفتی برگزار و درباره کاهش احتمالی این ممنوعیت گفت‌وگو کند.

نواک هفته گذشته اعلام کرده بود اگر ممنوعیت کامل عرضه فرامرزی که در تاریخ ۲۱ سپتامبر (پنجشنبه، ۳۰ شهریورماه) اعمال شد، موفق به کاهش قیمت بالای بنزین و گازوئیل نشود، روسیه ممکن است صادرات سوخت را سهمیه‌بندی کند.

نواک روز سه‌شنبه (۱۱ مهرماه) گفت: دولت روسیه برای ممنوعیت صادرات سوخت چارچوب زمانی تعیین نمی‌کند.

کد خبر 631122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =