پیگیری معاون وزیر نفت‌ برای افزایش تاب‌آوری خطوط انتقال گاز در زمستان

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از پروژه تعمیرات خط ۲۲ اینچ سرخون - توانیر استان هرمزگان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان هرمزگان، مجید چگنی و جمعی از مدیران ارشد صنعت گاز امروز (پنجشنبه، ۱۳ مهرماه) در جریان سفر به بندرعباس برای حضور در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور، از پروژه تعمیرات خط ۲۲ اینچ سرخون - توانیر که به‌منظور افزایش توان برای ورود به روزهای سرد سال انجام شد، بازدید کردند.

چگنی در این بازدید بر آمادگی ۱۰۰ درصدی همه کارکنان صنعت گاز برای تولید و انتقال پایدار گاز طبیعی به‌ویژه به خانه‌های مردم تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین در بازدید از پروژه خط لوله انتقال لافت - گورزین، حدفاصل بندر پل تا بندر لافت (قشم) گفت: جزیره زیبای قشم به قدری ظرفیت دارد که می‌تواند افق جدیدی را به روی ما باز کند زیرا توسعه گازرسانی، پیام‌آور توسعه اقتصادی، رفاه و آسایش بیشتر است.

چگنی تصریح کرد: آنچه که برای ما مایه افتخار است، استفاده از فناوری نو HDD به طرزی صحیح است؛ فناوری روزآمدی که معدود کشورها توان استفاده از آن را دارند.

وی در پایان با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران همیشه چنین پروژه های بزرگ و ملی را با موفقیت انجام داده است، یادآور شد: این دستاورد بزرگ که برای نخستین‌بار از سوی ایران در خاورمیانه بدست آمده، در احداث یک خط لوله گاز ۳۰ اینچی به‌طول سه کیلومتر در زیر آب بکارگیری شده که دستیابی به این موفقیت، رکوردی بی‌نظیر را در گنجینه افتخارهای صنعت گاز ثبت می‌کند.

کد خبر 631132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =