تازه‌ترین خبرها از گازرسانی به سیستان و بلوچستان/ گاز تا پایان ۱۴۰۲ به نیروگاه، شهر و صنایع کنارک می‌رسد

مجری طرح خطوط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از پیشرفت قابل قبول فعالیت‌ها در پروژه احداث خط تغذیه شهرستان کنارک خبر داد.

به گزارش شانا، مجید علیپوری با بیان اینکه احداث این پروژه ابتدا در اختیار همکاران گازرسانی بود، اما به صلاحدید مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران واگذار شد، گفت: پروژه‌ خط تغذیه کنارک با سایز ٣٠ اینچ و طول ۱۶ کیلومتر در قالب اضافه‌کاری به پیمانکار قطعه چهارم پروژه ایرانشهر - چابهار واگذار شد که تاکنون مراحل مسیریابی و نقشه‌برداری آن تکمیل، عملیات مسیرسازی، محوطه‌سازی و سفارش‌گذاری ایستگاه سی‌جی‌اس آغاز و لوله‌های پروژه تأمین شده ‌است.

وی ادامه داد: لوله‌ها به‌طور کامل به کارگاه پوشش ارسال شده و ان‌شاءالله با تکمیل کار پوشش، لوله‌ها به سایت منتقل و عملیات جوشکاری آغاز خواهد شد. هم‌اکنون نیز ماشین‌آلات در حال بالشتک‌گذاری و مهیا کردن مقدمات انتقال لوله‌ها هستند که به‌محض رسیدن لوله‌ها به کارگاه، آنها را در مسیر پروژه ریسه و سپس عملیات جوشکاری آغاز می‌شود.

مجری طرح خطوط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز درباره زمان تکمیل و تحویل پروژه اعلام کرد: این پروژه در صورت نبود بروز مشکل و مانع خاصی تا پایان امسال به ثمر می‌رسد.

نگاه ویژه شرکت ملی گاز ایران به سیستان و بلوچستان

علیپوری همچنین با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران نگاه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان دارد و تلاش می‌کند بستر مناسبی برای پیشرفت استان و زدودن غبار محرومیت از چهره این خطه فراهم کند، تأکید کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز سال ۱۴۰۱ را به نام سیستان و بلوچستان نام‌گذاری کرد و از آنجایی که همه پروژه‌های خطوط انتقال در طرح خطوط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز در این استان قرار دارد، از این رو مسئولیت مضاعفی برعهده همکاران طرح قرار گرفت که با تلاش شبانه‌روزی همکاران کوشا و زحمت‌کش در این طرح و با وجود شرایط اقلیمی بسیار سخت از جمله عبور از مناطق کوهستانی، کمبود آب برای عملیات آزمون، بادهای ۱۲۰ روزه، دوری از مراکز صنعتی، شیوع بیماری کرونا و سیلاب‌های فصلی، موفق شدیم پارسال بیش از ۷۶۰ کیلومتر خط لوله انتقال گاز فشار قوی را در سطح استان از شمالی‌ترین نقطه در زابل تا شهر مرزی میرجاوه در شرق و در جنوبی‌ترین نقطه در چابهار و کنارک اجرا، تزریق گاز کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

سیستان و بلوچستان، صاحب بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خط گازدار فشار قوی 

وی با اعلام اینکه امروز بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خط گازدار فشار قوی (بدون در نظر گرفتن خطوط تغذیه و شبکه‌های شهری) در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: اکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر دیگر خط لوله انتقال گاز را در این استان در حال اجرا داریم که امیدواریم در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسند.

مجری طرح خطوط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ادامه داد: حدود ۴۵۰ کیلومتر خط انتقال گاز برای شهرهای باقی‌مانده جنوب استان از سوی شرکت ملی گاز ایران در نظر گرفته شده است که حدود ۲۵۰ کیلومتر در مرحله طراحی توسط از سوی مهندسی و توسعه گاز است و مابقی آن نیز از سوی همکاران گاز استان به سرانجام می‌رسد.

به گفته علیپوری، با تکمیل گازرسانی به شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان از جمله سرباز، قصر قند، اسپکه، فنوج، نگور، کهیر پیش‌بینی می‌شود تا پایان ۱۴۰۴ شهر بدون گازی در این استان نداشته باشیم.

کد خبر 631274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =