شرایط تعلق تخفیف ۵ درصدی خوراک پالایشگاه‌ها مشخص شد

نمایندگان مجلس ضمن تعیین تکلیف برای دولت به‌منظور افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی و ارزش افزوده محصولات در زنجیره پایین‌دستی با هدف مطابقت با قوانین داخلی و استانداردهای جهانی، شرایط تخفیف ۵ درصدی خوراک پالایشگاه‌ها را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر روز دوشنبه (۱۷ مهرماه) در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با اصل ماده ۴۵ مخالفت کردند و از آنجا که پیشنهادی برای حذف کل آن ارائه نشد، پیشنهاد ارائه متن جایگزین از سوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح و با موافقت نمایندگان روبه‌رو شد.

بر اساس ماده ۴۵ اصلاحی لایحه یادشده دولت مکلف است در راستای افزایش ارزش افزوده محصولات در زنجیره پایین‌دستی پتروپالایشگاهی و نیز افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی و تطابق آن با استانداردها و الزام‌های قانونی داخلی و بین‌المللی سازوکارهای مورد نیاز برای ارتقای کیفی فرآورده‌های تولیدی و کاهش تولید فرآورده‌های سنگین را به‌نحوی تهیه کند که تا سال پایان برنامه، ترکیب و کیفیت فرآورده‌های نفتی تولیدشده از سوی شرکت‌های پالایش نفت و پتروپالایشی استانداردهای لازم را دارد.

تبصره: تخفیف ۵ درصدی خوراک واحدهای پالایشگاهی و تخفیف خوراک گاز طبیعی تحویلی به واحدهای پتروشیمی موجود، مابه‌التفاوت قیمت خوراک گاز تحویلی با تکلیف مندرج در قانون هدفمندی یارانه‌ها مشروط به اختصاص حداقل ۴۰ درصد از سود خالص سالانه این واحدها به حساب اندوخته سرمایه‌ای مخصوص طرح‌های کیفی‌سازی و توسعه زنجیره پایین‌دستی صنعت آنهاست. آیین‌نامه اجرایی این ماده از سوی وزارت نفت و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان حفاظت محیط زیست ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

کد خبر 631343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =