تعمیر یکی از خطوط لوله نفت سنگین صادراتی ایران

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: عملیات تعمیر و تعویض نقاط بحرانی و آسیب‌دیده خط لوله رابط ۴۲ اینچ نفت سنگین شیرخانه‌های مایل ۲۱.۷ و ۷۷.۷ این شرکت با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، محمدرضا گودرزی گفت: خط لوله ۴۲ اینچ نفت سنگین به طول ۸۳۵ متر که به‌عنوان رابط دو شیرخانه مایل ۲۱.۷ و ۷۷.۷ است و در زمان بروز مشکل در موارد عملیاتی به‌صورت جریان عادی (flow gravity) در سرویس قرار می‌گیرد، به‌دلیل تجمع آب در کمترین ارتفاع خط لوله از سطح دریا، دچار خوردگی داخلی و کاهش شدید ضخامت در حد ۳.۵ میلی‌متر شده بود.

وی افزود: همسو با ایمن‌سازی خط لوله یادشده با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عملیات تعمیر و تعویض قسمت آسیب‌دیده این خط لوله رابط، به‌صورت شبانه‌روزی و در گرمای طاقت‌فرسای منطقه آغاز شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در این عملیات انتقال و جابه‌جایی خطوط لوله صادراتی به‌منظور آزادسازی این خط لوله برای پمپاژ و صادرات همزمان ۳ گرید نفتی (سبک و سنگین/ فوق‌سنگین)، تخلیه حدفاصل شیرخانه ۲۱.۷ و ۷۷.۷ طی دو مرحله و تزریق بیش از حدود ۶ هزار بشکه به خطوط لوله صادراتی مجاور انجام شد.

گودرزی تعمیر و تزریق گریس چهارگانه برای نخستین بار و بدون دخالت شرکت‌های خصوصی به شیر ۴۲ اینچ معیوب رابط در شیرخانه ۲۱.۷، اصلاحیه نصب شیر ۴۲ اینچ رابط در شیرخانه ۷۷.۷ برای جلوگیری از انباشت آب و بروز خوردگی و تعویض حدود ۱۰۰ متر خط لوله ۴۲ اینچ را از جمله اقدام‌های دیگر انجام‌شده در این عملیات برشمرد.

کد خبر 631548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =