امضای تفاهم‌نامه کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا و جنگل‌کاری ۱۰۰ هکتار در پالایشگاه نفت بندرعباس

شرکت پالایش نفت بندرعباس به‌منظور حفاظت از محیط زیست با توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری، برای تولید و کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا و جنگل‌کاری ۱۰۰ هکتار در زمین‌های شمال این پالایشگاه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، با توجه به اهمیت توسعه جنگل کاری و فضای سبز و تقویت پوشش گیاهی غرب بندرعباس و همسو با پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت، تفاهم‌نامه کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا و کاشت درختان بومی و جنگل‌کاری ۱۰۰ هکتار در زمین‌های شمال پالایشگاه نفت بندرعباس بین این شرکت با استانداری هرمزگان، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان امضا شد.

هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این باره گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که با نگاه به برون‌رفت از مشکلات و چالش‌های مختلف زیست محیطی مانند آلودگی هوا، فرسایش خاک، ریزگردها، فرونشست زمین و بیابان‌زدایی انجام می‌شود، علاوه بر کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا در بخش‌هایی از سواحل خلیج فارس، درختان بومی متناسب با اقلیم منطقه در ۱۰۰ هکتار از زمین‌های شمال پالایشگاه نفت بندرعباس کاشته می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه به‌منظور ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس در جهت حفظ محیط زیست در کنار توسعه طرح‌های پالایشی این شرکت انجام می‌شود، افزود: این طرح در ادامه طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس اجرا می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس بیان کرد: ارتقای فرهنگ منابع طبیعی، مشارکت در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، تقویت پوشش گیاهی به‌منظور ترسیب کربن و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش سرانه فضای سبز هرمزگان و هم‌افزایی و توسعه همکاری مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان در جهت گسترش فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف اجرای این طرح است.

استاندار هرمزگان هم در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: چنانچه توسعه صنعتی شکل گیرد، اما نسبت به عوارض و پیامدهای محیط زیستی آن بی‌توجهی شود، منجر به نابودی منابع طبیعی می‌شود، بنابراین هر اقدام به‌منظور توسعه باید با مدنظر قرار داشتن آثار محیط زیستی باشد.

مهدی دوستی با استقبال از اقدام شرکت‌ پالایش نفت بندرعباس برای توسعه فضای سبز و کاشت درخت اظهار کرد: شناسایی، مکان‌یابی و تخصیص عرصه‌های مستعد کاشت، ارزیابی و نظارت به‌منظور حصول اطمینان از استانداردهای زیست‌محیطی، تأمین منابع مالی لازم برای تولید و کشت ۲۰۰ هزار اصله نهال، احیا و توسعه جنگل‌کاری با گونه‌های بومی و متناسب با اقلیم هرمزگان در ۱۰۰ هکتار از اراضی شمال پالایشگاه از مفاد این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 631656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =