جهش حدود ۲ دلاری قیمت نفت در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در پی بمباران بیمارستان غزه در میانه درگیری‌های نظامی حماس و رژیم صهیونیستی قیمت نفت را نزدیک به ۲ دلار افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه (۲۶ مهرماه) پس از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در پی کشته شدن صدها نفر در بمباران بیمارستان غزه و نگرانی‌ها درباره اختلال‌های احتمالی عرضه نفت افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۶ و ۹ دقیقه روز چهارشنبه با یک دلار و ۷۵ سنت یا ۲ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۹۱ سنت یا ۲.۲ درصد افزایش ۸۸ دلار و ۵۷ سنت برای هر بشکه معامله شد.

در معاملات روز سه‌شنبه (۲۵ مهرماه)، هر دو شاخص بیش از ۲ دلار افزایش یافتند و به بالاترین سطح خود طی دو هفته گذشته رسیدند.

پس از کشته شدن صدها فلسطینی در بمباران بیمارستان غزه در روز سه‌شنبه، بازارها به ارزیابی ریسک پرداختند.

اردن در پی این حادثه نشستی را که قرار بود میزبان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و رهبران مصر و فلسطین باشد، لغو کرد.

ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع استرالیا در یادداشتی نوشت: لغو نشست مشترک بایدن و رهبران عرب، احتمال راه‌حل دیپلماتیک برای جنگ حماس و رژیم صهیونیستی را کاهش می‌دهد.

بازارها در پی تهدید حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه نگران هستند.

دار گفت: اشغال طولانی‌مدت غزه سناریوی رسیدن قیمت نفت برنت به بالای ۱۰۰ دلار برای هر بشکه را تقویت می‌کند، زیرا این خطر را افزایش می‌دهد که درگیری‌های نظامی حماس و رژیم صهیونیستی گسترش یابد و به‌طور بالقوه به دیگر کشورهای منطقه کشیده شود.

بایدن قرار است روز چهارشنبه برای نشان دادن حمایت از رژیم اشغالگر قدس در جنگ با حماس به تل‌آویو سفر کند، کاخ سفید به صراحت اعلام کرده است که خواهان گسترش درگیری‌ها نیست.

کد خبر 631863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =