شتاب‌بخشی ساخت طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی با بهره‌گیری از توان ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی گفت: استفاده و بهره‌گیری از توان و تخصص شرکت‌ها و سازندگان توانمند ایرانی، روند ساخت طرح‌های توسعه‌ای را شتاب می‌بخشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در دیدار با اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان و علیرضا زندیان، نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان کردستان ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برای توسعه صنعت پتروشیمی دارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و تعامل با سرمایه‌گذاران در این استان است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان سیاست‌گذار با نقش حاکمیتی به‌دنبال توسعه متوازن صنایع پتروشیمی در سراسر کشور است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کردستان از نظر وجود زیرساخت‌ها و دسترسی به خوراک و همجواری با خط لوله اتیلن غرب، باید برای توسعه صنایع تکمیلی و پایین‌دست، همچنین اشتغال‌آفرینی برنامه‌ریزی شود و بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این استان از حمایت‌های دولت بهره‌مند شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه اشتغال‌زایی در این استان و استان‌های همجوار سبب توسعه اقتصادی و صنعتی برای مردم می‌شود، گفت: استفاده و بهره‌گیری از توان و تخصص شرکت‌ها و سازندگان توانمند ایرانی، روند ساخت طرح‌های توسعه‌ای را شتاب می‌بخشد.

طرح‌های دارای توجیه اقتصادی در کردستان اجرایی می‌شوند

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در این دیدار با اعلام خبر بهره‌برداری از خط ریلی مسیر تهران - همدان -  سنندج، اظهار کرد: این خط ریلی می‌تواند محصولات تولیدی پتروشیمی کردستان و سایر مجتمع‌های آتی در استان را انتقال دهد، همچنین خط ریلی زنجان به بیجار نیز می‌تواند به تسهیل حمل‌ونقل محصولات پتروشیمی‌های استان منجر شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنایع استان به‌ویژه صنعت پتروشیمی هستند و طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند، اجرایی می‌شوند.

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی تحولی بزرگ در کردستان ایجاد می‌کند

علیرضا زندیان، نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار صنعت پتروشیمی را صنعتی راهبردی خواند و تصریح کرد: راهبرد توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی و فعال کردن واحدهای تولیدی استان کردستان می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

کد خبر 632033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =