افزایش کیفیت سوخت در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه راهکار دولت برای کاهش آلودگی هوا برقی‌شدن ناوگان حمل‌ونقل است، گفت: به‌منظور کاهش آلودگی هوا افزایش کیفیت سوخت در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی سلاجقه امروز چهارشنبه (سوم، آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تمهیدهایی که این سازمان برای موضوع آلودگی هوا در ۶ ماه دوم سال برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوا برقی شدن وسایل حمل‌ونقل عمومی در برنامه قرار دارد، همچنین شهرداری تهران حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل تهران اضافه خواهد کرد.

وی افزود: تولید و قرار گرفتن هفت نوع خودرو برقی در چرخه حمل‌ونقل کشور در دستور کار نهاد ریاست جمهوری است و ۱۵۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی در شهرهای تهران و کرج احداث شده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال این تعداد به هزار ایستگاه افزایش خواهد یافت و در شهرهای ساری، تبریز و اصفهان توسعه می‌یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه وزارت نفت بر اساس تکالیفش کارهای زیربنایی مهمی را در این حوزه در دستور کار دارد، تصریح کرد: بهینه‌سازی و افزایش کیفیت سوخت از جمله مسائلی است که در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود و البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند بازه زمانی و اعتبارهای کافی هستیم.

کد خبر 632173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =