قرقیزستان خواهان دریافت فرآورده‌های نفتی و مدرن‌سازی پالایشگاه خود از سوی ایران شد

قرقیزستان خواهان تأمین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز به‌ویژه بنزین، نفت‌گاز، سوخت‌جت، نفت‌سفید و قیر و مدرن‌سازی و بازسازی یکی از پالایشگاه‌های خود از سوی ایران شد.

به گزارش شانا، جواد اوجی و مهرداد بذرپاش، وزیران نفت و راه‌وشهرسازی ایران امروز (پنجشنبه، چهارم آبان‌ماه) در حاشیه سفر به قرقیزستان به همراه محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری برای شرکت در بیست‌ودومین نشست شورای نخست‌وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای، به درخواست طرف قرقیزستانی با وزیران انرژی و حمل‌ونقل این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

براساس این گزارش، قرقیزستان در این دیدار خواستار مشارکت ایران به‌ویژه وزارت نفت برای مدرن‌سازی، تعمیرات اساسی و بازسازی یکی از پالایشگاه‌های این کشور شد.

قرقیزستان در این نشست افزون‌ بر اینکه نیازمندی خود به فرآورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین، نفت‌گاز، سوخت‌ جت و نفت‌سفید را اعلام کرد، خواهان تأمین قیر برای پروژه‌های راهسازی خود از سوی ایران بود.

وزیر نفت ایران نیز با ارائه توضیحات لازم از طرف قرقیزستانی خواست که جزئیات نیاز را از نظر حجمی و استانداردهای کیفی به طور دقیق‌تر اعلام کنند تا ایران بتواند بر اساس برنامه همکاری‌ها را با این کشور آغاز کند.

به گزارش شانا، بیست‌ودومین نشست شورای نخست‌وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای امروز (پنج‌شنبه، چهارم آبان‌ماه) در بیشکک قرقیزستان برگزار شد، معاون اول رئیس‌جمهوری با همراهی هیئت بلندپایه ایرانی افزون بر حضور برنامه‌های اصلی این نشست در حاشیه آن نشست‌هایی دوجانبه نیز با اعضای حاضر پیرامون همکاری‌های متقابل داشت که دیدار با نخست وزیران روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان و وزیر امور خارجه پاکستان از جمله آنهاست.

کد خبر 632201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =