صدور محصولات پتروشیمی به کشورهای عضو شانگهای بررسی می‌شود

وزیر نفت گفت: تأمین محصولات پتروشیمی و کالاهای مورد نیاز کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در بیست‌ودومین نشست شورای نخست وزیران عضو این سازمان در بیشکک، در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، سوم آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت درباره همراهی با اول رئیس‌جمهوری در سفر به قرقیزستان برای شرکت در نشست نخست وزیران عضو شانگهای اظهار کرد: در این سفر تأمین محصولات پتروشیمی و کالاهای مورد نیاز کشورهای عضو شانگهای را در دستور کار داریم.

وی افزود: صدور خدمات فنی مهندسی، سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و خطوط انتقال انرژی و به‌ویژه ترانزیت گاز کشورهای آسیای میانه از ایران در این نشست مورد مذاکره قرار می‌گیرد.

وزیر نفت با بیان اینکه هم‌اکنون خطوط انتقال گاز از روسیه به قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان دایر است، تصریح کرد: البته چند ماهی است درباره موضوع انتقال انرژی ازسوی ایران در حال بحث و رایزنی با کشورهای مربوطه هستیم و امیدواریم در این سفر دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

اوجی با توجه قرار دادن عضویت ایران و روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر گاز و نفت جهان عضو کشورهای شانگهای گفت: این دو کشور در عین حال بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت و فرآورده‌های نفتی نیز هستند و بر این اساس در کنار توسعه خطوط ترانزیت انرژی در کریدور شمال - جنوب به‌دنبال تأمین محصولات پتروشیمی و دیگر محصولات مورد نیاز نفتی کشورهای عضو شانگهای نیز هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای حوزه انرژی ایران اظهار کرد: بسیاری از کشورهای عضو پیمان شانگهای از توانمندی‌های خدمات فنی - مهندسی ایران در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی آگاه هستند و به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های ایران در این باره هستند که ما هم آماده صدور این خدمات به این کشورها هستیم.

کد خبر 632170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =