تولید روزانه نفت ایران به حدود ۳.۴ میلیون بشکه رسید/ رشد گروه نفت و گاز افزایشی خواهد بود

وزیر نفت گفت: تولید روزانه نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، دهم آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان اینکه همسو با برنامه‌های افزایش تولید نفت، روزانه حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کنیم، اظهار کرد: در بهار امسال، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی بیش از ۱۹ درصد داشته‌اند و رشد گروه نفت و گاز با افزایش بهره‌وری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، افزایشی می‌ماند.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده از ابتدای این دولت برای افزایش مقدار تولید نفت، گفت: در آغاز به‌کار دولت، تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نبود، اما خوشبختانه با اقدام‌های وزارت نفت طی ۲۴ ماه گذشته و همسو با طرح‌های افزایش تولید، امروز به رقم تولید روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده‌ایم. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در بخش‌های مختلف از جمله میدان‌های مشترک و مستقل در خشکی و دریا شاهد افزایش دوباره تولید نفت باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در بهار ۱۴۰۲ به گواه آمارها ۱۹.۸ درصد بوده است، امیدواریم این رشد را به‌صورت مستمر داشته باشیم.

اوجی اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و افزایش ظرفیت تولید در پالایشگاه‌ها و محصولات پتروشیمی، تا پایان امسال و اوایل سال آینده رشد گروه نفت و گاز صعودی خواهد بود.

کد خبر 632430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =