سود پتروشیمی بوعلی‌سینا در ۱۴۰۲ از ۳۰۰ میلیون دلار فراتر می‌رود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال موفق به افزایش ۷۴ درصدی سود شرکت شده‌ایم، گفت: انتظار داریم در پایان سال مالی، سود شرکت از ۳۰۰ میلیون دلار نیز فراتر رود و در ۹ ماه امسال بتوانیم سود پیش‌بینی شده را محقق کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا، همزمان با انتشار گزارش ۶ ماه مالی این شرکت و افزایش ۷۴ درصدی سود این شرکت و آماده‌سازی واحد PX برای تولید پارازایلین، جمعی از مدیران نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری بازار سرمایه با حضور در مجتمع، در جریان آخرین دستاوردهای این پتروپالایشگاه بورسی قرار گرفتند.

سیدمحمد احمدزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در این بازدید خطاب به مدیران نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری بازار سرمایه گفت: از ابتدای کار با تشکیل تیمی از کارکنان بوعلی‌سینا اهداف خود را ترسیم و دنبال و یک طرح کسب‌وکار از زنجیره تأمین خوراک تا تولید محصولات و بهینه‌سازی فروش ایجاد کردیم که این مسئله منجر به رشد درآمد ارزی و ریالی شرکت شد.

وی افزود: در نیمه نخست امسال نیز موفق به افزایش ۷۴ درصدی سود شرکت شده‌ایم و ۳۰۰ هزار تن محصول آماده فروش داریم که با توجه به وضع بازار آن را به فروش خواهیم رساند و انتظار داریم در پایان سال مالی، سود شرکت از ۳۰۰ میلیون دلار نیز فراتر رود و در ۹ ماه امسال بتوانیم سود پیش‌بینی‌شده را محقق سازیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا، راهبرد در نظر گرفتن قیمت‌ مجله برای دریافت خوراک در صورت‌های مالی را با هدف کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران دانست و تصریح کرد: گاهی اوقات اعداد را بنا بر پیش‌بینی تعیین می‌کنیم و ممکن است قیمت خوراک ما از قیمت در نظر گرفته‌شده پایین‌تر باشد و این راهبرد با هدف پایین آوردن ریسک برای سرمایه‌گذاران است و در گزارش ۶ ماهه مالی نیز همین موضوع لحاظ شده است.

احمدزاده ادامه داد: سعی کرده‌ایم در زیرساخت‌های مدیریتی، بازاریابی، تأمین خوراک تا توزیع محصول و... مزیت‌هایی ایجاد کنیم که این مزیت‌ها از جنس چابکی و واکنش سریع به متغیرهای بیرونی است تا در برخورد با فرصت‌های موجود در بازار برای شرکت منجر به کسب سود و درآمد شود.

وی راه‌اندازی واحد شیرین‌سازی و تعریف پروژه‌ها را نیز به همین منظور عنوان و تصریح کرد: با راه‌اندازی واحد شیرین‌سازی موفق به کسب سود چند برابر بیشتر از هزینه احداث واحد شدیم و اکنون در نظر داریم با احداث واحدهای دیگر، خود را از یک شرکت آروماتیکی به شرکت آروماتیکی - پتروپالایشگاهی تبدیل کنیم تا هم در زمینه تولید محصولات آروماتیکی و زایلین‌ها و هم تولید ریفرمیت نقشی تأثیرگذار در بازار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در جمع سرمایه‌گذاران نهادهای مالی ادامه داد: راهبرد ما این بوده که ضعف‌هایمان را به قوت تبدیل کنیم و آنها را با فرصت‌های موجود در بازار تطبیق دهیم و البته این رویکرد جاری شرکت است و معتقدیم فرصت‌ها از جنس حباب و در حال خلق شدن و ترکیدن است. اگر توانسته باشید در آن لحظه طلایی از فرصت استفاده کنید، برنده خواهید بود.

احمدزاده سود شرکت را نیز حاصل اراده همکاران تعریف و بیان کرد: حاشیه سود نرمالی داریم و شاید شرکت‌های دیگر هم می‌توانند داشته باشند و الباقی سود ما ماحصل اراده همکاران است. برای نمونه پس از آغاز جنگ اوکراین و تجزیه و تحلیل بازار، با تقویت بارگیری زمینی و ایجاد شبکه توزیع در مقطعی توانستیم به کسب‌ سودهای بالاتر دست یابیم و اکنون افزون‌ بر مسیر دریایی می‌توانیم تمام محصولاتمان را زمینی صادر کنیم.

وی متنوع‌سازی را از دیگر راهبردهای تعریف شده «بوعلی» عنوان کرد و افزود: برنامه ما این است که در کنار اجرای پروژه‌های متنوع و متناسب با شرکت، در چهار سال دوم سبد سهام بوعلی‌سینا را کمی متنوع کنیم و این راهبرد کلی ماست. اکنون ۱۰ درصد از سهام شگویا را در اختیار داریم و بخشی از سهام شرکت پتروشیمی مارون را خریداری کرده‌ایم تا سبد متنوعی را برای کسب سود به سهامداران ایجاد کنیم.

واحد پارازایلین آماده بهره‌برداری

امید عازمیان، مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در جریان این بازدید میدانی، با تشریح آخرین وضع واحد PX به مدیران نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری گفت: ظرفیت واحد PX تولید ۴۰۰ هزار تن پارازایلین در سال است که بازسازی و بهینه‌سازی آن از سوی متخصصان داخلی و بدون حضور صاحب لایسنس خارجی انجام شده است.

وی افزود: طراحی، ساخت و نصب این برج بلند با بیش از ۱۰۰۰ تن وزن و ۱۰۰ متر ارتفاع و دو کوره همجوار آن از سوی مهندسان داخل کشور به سرانجام رسیده است. از دیروز آغاز به راه‌اندازی این واحد کرده‌ایم و طی روزهای آینده واحد به‌صورت کامل در سرویس قرار خواهد گرفت و آماده بهره‌برداری رسمی خواهد شد.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با اشاره به کیفیت بالای تولید محصولات در این شرکت یادآور شد: در این واحد، پارازایلین با خلوص ۹۹.۷ درصد تولید خواهد شد و با راه‌اندازی واحد، زنجیره تولید ما نیز تکمیل خواهد شد تا در کنار تولید زایلین‌ها، به تولید دیگر محصولات با ارزش افزوده بالاتر بپردازیم و در کنار خلق ثروت، نیاز کشور تأمین شود.

کد خبر 632238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =