بسیج ظرفیت‌‎ها برای تأمین مالی طرح پتروشیمی هرمز خلیج فارس

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، طرح الفین هرمز خلیج فارس را پروژه‌ای کم‌نظیر در جهان و بی‌نظیر در سطح ملی توصیف و بر استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای تأمین مالی این ابرپروژه تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسکری دیروز (سه‌شنبه، نهم آبان‌ماه) که در رأس هیئتی برای بازدید از پروژه‌های در حال اجرای بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور به عسلویه سفر کرده بود با ابراز رضایت از مقدار پیشرفت طرح هرمز خلیج فارس اظهار کرد: با سفارش کالاهای اساسی مورد نیاز در این طرح، ریل‌گذاری مناسبی برای تداوم امور طرح انجام شده است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از مدرن‌ترین فناوری‌های روزآمد دنیا در این طرح ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، باید با بهره‌گیری از دانش فنی روزآمد، بهره‌وری را در سطح استانداردهای جهانی حفظ کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اصرار مدیران طرح بر ایرانی‌سازی یادآور شد: در عین حال که داخلی‌سازی یکی از راهبردهای اصلی هلدینگ خلیج فارس است و توانسته‌ایم در زمینه داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی با اتکا به دانش و همت شرکت‌های دانش‌بنیان، پرچم‌داری کنیم، اما باید رعایت کیفیت‌ها و استانداردها با وسواس و حساسیت کامل زیر نظر گرفته شود.

علی‌عسکری تأکید کرد: برای تأمین مالی این ابرپروژه ملی باید همه ظرفیت‌ها را به میدان آورد و افزون‌ بر همکاری صندوق توسعه ملی، از فاینانس خارجی هم کمک گرفت.

طرح پتروشیمی هرمز خلیج فارس بزرگ‌ترین طرح الفین و پلی‌الفین کشور است که افزون‌ بر استفاده بهینه از منابع هیدروکربوری بالادست یعنی فازهای پارس جنوبی به مقدار سالانه ۲ میلیون تن اتان و ۲.۴ میلیون تن بوتان، نقش مؤثری در ایجاد ارزش افزوده در تکمیل زنجیره ارزش محصولات پایین‌دست ایفا خواهد کرد.

اجرای این طرح در دو فاز برنامه‌ریزی شده که در فاز نخست بالغ بر ۳.۳ میلیون تن و در فاز دوم حدود ۳ میلیون تن و در مجموع بالغ بر ۶.۳ میلیون تن انواع مواد پایه و فرآورده‌های پتروشیمی شامل محصولات الفینی و پلی‌الفینی تولید خواهد شد.

کد خبر 632426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =