ساخت پتروشیمی بعثت کردستان در بیجار آغاز شد

هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان کردستان عملیات ساخت شرکت پتروشیمی بعثت در بیجار با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بختیار خلیقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان امروز (جمعه، ۱۲ آبان‌ماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی بعثت کردستان گفت: برای احداث مجموعه پتروشیمی بعثت بیجار ۷۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه با آغاز عملیات اجرایی این پروژه برای ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود، افزود: ظرفیت سالانه این پروژه ۵۰۰ هزار تن ترفتالیک و ۵۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن ترفتالات انبساطی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه محصول‌های تولیدی این شرکت در صنایع تولید الیاف نساجی کاربرد دارد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۷۵۰ میلیون یورو معادل ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که با مشارکت بانک‌های ملت، سپه، ملی، تجارت و صادرات است.

براساس این گزارش، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در دور دوم سفرهای استانی خود به‌منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبه‌های سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ پروژه کلان، روز گذشته پنجشنبه (۱۱ آبان‌ماه) به استان کردستان سفر کرد.

کد خبر 632508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =