ضرورت استفاده از تجربه مدیریت موفق ناترازی گاز در خراسان رضوی

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در بحث مدیریت بحران باید روایت اول را داشته باشند، گفت: تجربه موفقی در زمینه مدیریت شرایط ناترازی گاز در زمستان پارسال خراسان رضوی وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، عبدالرحمن کشوری در نشست تخصصی پدافند غیرعامل شرکت‌های حوزه نفت، گاز و برق در استان خراسان رضوی اظهار کرد: نخستین اصل برای مدیریت شرایط ویژه برنامه‌ریزی است، باید با برنامه‌ریزی مدون و منسجم برای خدمت به مردم آماده بود.

وی با اشاره به افزایش سالانه مصرف‌کنندگان انرژی در کشور افزود: امسال همه دستگاه‌های متولی چه در بخش دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمت و چه مصرف‌کنندگان انرژی باید با آمادگی کامل وارد فصل سرد سال شوند، بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از راهکارهایی است که با جدیت از سوی شرکت ملی گاز ایران و... از طریق اجرای طرح‌هایی همانند تعویض بخاری‌های فرسوده و بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری و اداری اجرا شود.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: استان خراسان رضوی از آمادگی خوبی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ریزی اجرای راهکار جایگزین (Plan B) را با رویکرد پدافندغیرعامل را داشته باشند، به‌نحوی که اداره‌های دولتی و مراکز حساس از قبیل بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها باید برای استمرار فعالیت خود، سوخت دوم را به‌صورت کامل و عملی داشته باشند.

لزوم توجه دستگاه‌های دولتی به روایت اول در اتفاق‌ها

وی با اشاره به مدیریت افکار عمومی افزود: روایت اول در هر اتفاقی باید متعلق به دستگاه‌های اجرایی باشد که این موضوع در قضیه قطع گاز بخشی از شهر تربت جام تجربه در سال ۱۴۰۱ به‌خوبی مدیریت شد و اطلاعات به‌صورت صحیح و به‌موقع در اختیار مردم قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، محمد زهدی، معاون امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی و جانشین شورای پدافند غیرعامل استان نیز در سخنانی با مرور درس آموخته‌ها و اقدام‌های هماهنگ استانداری خراسان رضوی و شرکت ملی گاز ایران، از اقدامات جهادی کارکنان صنعت گاز در سرمای بی‌سابقه سال ۱۴۰۱ تشکر کرد و گفت: اقدام‌های جهادی در خراسان رضوی افزون بر مدیریت شرایط ناترازی سبب شد گاز ارسالی استان خراسان رضوی به استان‌های مجاور بی‌وقفه ادامه داشته باشد.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی هم در ابتدای این نشست ضمن تشریح وضع گازرسانی در این استان گفت: خراسان رضوی هم‌اکنون دارای بیشترین میزان شبکه گازدار، بیشترین تعداد و خانوار روستایی بهره‌مند از گاز است، از این رو اقدام‌های مبتکرانه و خلاقانه فعالان حوزه انرژی در استان تأثیری قابل‌توجه در تأمین پایداری انرژی خراسان رضوی و استان‌های مجاور که از تولید گاز استان خراسان رضوی استفاده می‌کنند داشته است و خواهد داشت.

وی از همکاری سازنده و متقابل مجموعه استانداری و وزارت نفت و شرکت گاز  قدردانی کرد و افزود: در حوزه پدافندغیرعامل ممکن است با  لایه‌های مختلف جنگ ترکیبی مشتمل بر نفوذ و تهدید از درون، تهدیدهای زیرساختی و سایبری، قطع سرویس و خدمات و اثرگذاری در لایه‌های اجتماعی و حتی برخی برخوردهای فیزیکی روبه‌رو باشیم، پارسال با حمایت و حضور میدانی شخص وزیر نفت، استاندار و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و هماهنگی‌های گسترده و همکاری و اقدام‌های فنی و فرهنگی شرایط به‌خوبی مدیریت شد.

افتخاری گفت: پویش هر خانه یک اتاق گرم یکی از ابتکارهای شرکت گاز خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت هنرمندان و نخبگان بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت و با دستور وزیر نفت تبدیل به یک پویش ملی در سطح کشور شد.

پذیرش ۸۰ هزار مشترک تازه گاز در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: پارسال ۸۰ هزار مشترک جدید گاز در این استان پذیرش شدند و به‌رغم کاهش دما نسبت به سال‌های قبل شاهد کاهش مصرف در بخش خانگی بودیم که این مهم نتیجه همراهی مردم با خادمان خود بود.

افتخاری با بیان این مطلب که طرح‌های مهمی با رویکرد پدافندغیرعامل در خراسان رضوی در حال اجراست، گفت: اجرای پروژه خط تقویتی تربت‌جام صالح‌آباد، خط تقویتی رینگ جنوب مشهد، احداث ۵۴ ایستگاه شهری و رونمایی از سامانه‌های بحران‌مدار و مرکز فرماندهی شرایط اضطراری با این هدف اجرایی شده یا در حال اجراست.

آغاز طرح آمادگی زمستانی در خراسان رضوی

بر اساس این گزارش، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در رزمایش آمادگی زمستانی شرکت گاز خراسان رضوی برای ورود به فصل زمستان که با حضور مدیران عامل شرکت‌های تابع وزارت نفت و نیرو در محل اداره مرکزی شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، ضمن بازدید از تجهیزات، امکانات و نیروهای امدادی شرکت گاز خراسان رضوی، بر لزوم خدمت‌رسانی جهادی و برنامه‌محور به مردم تأکید کرد.

وی موضوع پدافند غیرعامل را از مباحث مهم و حساس برشمرد و تصریح کرد: دشمن با برنامه‌ریزی‌ درصدد ضربه به کشور است؛ از این رو هوشیاری و واکنش به‌موقع بسیار اهمیت دارد.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، حوزه انرژی را از پرتنش‌ترین حوزه‌ها در عرصه‌های داخلی و خارجی کشورها دانست و گفت: دشمنان داخلی و خارجی به‌دنبال ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در زمینه توزیع انرژی هستند، از این رو باید برای پیشگیری برنامه‌محور عمل کرد.

کد خبر 632542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =