روند اجرا و چالش طرح‌های پتروشیمی هلدینگ پتروفرهنگ ارزیابی و بررسی شد

سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ با تأکید بر اولویت‌بندی چالش طرح‌ها به‌منظور رفع آنها گفت: مدیران باید با برنامه‌ریزی اصولی و تأمین مالی به روش‌های مختلف، پروژه را در جبهه‌های مختلف فعال کنند و در واقع ریسک قابل قبول، معقول و تحول‌زا داشته باشد.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست‌های بررسی مشکلات و ارزیابی روند اجرایی دو طرح پتروشیمی دنا و سیراف انرژی که به‌طور جداگانه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه تدوین‌شده برای سال مالی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ (شهریورماه ۱۴۰۲ تا شهریورماه ۱۴۰۳) با تأمین مالی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی با همکاری سایر شرکای راهبردی و استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و توافق‌های انجام‌شده با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، طرح پتروشیمی دنا به ۹۳ درصد و طرح پتروشیمی سیراف به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه نظارت، کنترل و ارزیابی هفته‌ای از روند اجرای پروژه‌ها ضروری است، افزود: پایه ارزیابی هلدینگ از فعالیت شرکت‌ها، برنامه عملیاتی مصوب شده است و اینکه در گذشته چه اتفاقی رخ داده و چه مشکلاتی وجود داشته، نباید خللی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ با تأکید بر اینکه هیچ توجیهی برای هزینه جاری میلیاردی از سوی شرکت‌های بدون پشرفت فیزیکی وجود ندارد، ادامه داد: مدیر باید با برنامه‌ریزی اصولی و تأمین مالی به روش‌های مختلف، پروژه را در جبهه‌های مختلف فعال کند و در واقع ریسک قابل قبول، معقول و تحول‌زا داشته باشد.

زارع‌پور خواستار شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌ها شد و گفت: مدیران عامل شرکت‌ها باید گره‌های کور و دست و پاگیر پروژه را با تدبیر باز کنند و این را بدانند در مدیریت باید کارهای بزرگ و مؤثر در اقتصاد کشور، معیشت مردم و خاصه افزایش سوددهی برای سهامداران انجام داد.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها باید ماهانه گزارش روند فعالیت‌ را ارائه دهند، بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ درباره مسائل مختلف طبق برنامه مصوب‌، مدبرانه تصمیم‌ بگیرند و شجاعانه آن را اجرایی کنند.

کد خبر 632753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =