اشتغال‌زایی و ایجاد صنایع مولد با بهره‌برداری پروژه گازرسانی به منطقه شول‌آباد

پروژه گازرسانی به شهر شول‌آباد و ۳۸ روستای تابع استان لرستان با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز، نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، مدیرعامل این شرکت امروز (پنجشنبه، ۱۸ آبان‌ماه) در آیین گازرسانی به شهر شول‌آباد و ۳۸ روستای تابع گفت: خدمات گازرسانی به نحو مطلوب در سطح کشور در حال اجراست و طی مدت فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ۵ هزار و ۷۰۰ روستا به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند.

وی افزود: همچنین ۴۳ شهر و ۸ هزار و ۳۰۰ صنعت در مناطق کم‌برخوردار به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در دولت سیزدهم، توسعه گازرسانی در اولویت بوده و تلاش شدهوطی این دو سال، سرعت گازرسانی به  شهرها و روستاهای باقی مانده افزایش یابد.

چگنی با اشاره به اهمیت توسعه  گازرسانی در کشور تصریح کرد: گازرسانی به هر نقطه‌ای انجام شود، به‌دنبال آن صنعت و شغل نیز پدید می‌آید.

وی توسعه گازرسانی به مناطق کم‌برخوردار کشور را از برنامه‌های ویژه شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان نیز بر همین مبنا در حال اجراست و در برخی از استان‌های دیگر نیز تعداد کمی شهر و روستا باقی‌ مانده که در دستور کار قرار دارند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه این پروژه مصوبه دور نخست سفر ریاست‌جمهوری به استان لرستان است که زودتر از موعد پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری رسید، اعلام کرد: این مهم نشان از اهمیت ویژه گازرسانی به اقصی نقاط کشور نزد دولت سیزدهم است.

چگنی تأکید کرد: امیدوارم اکنون که عملیات گازرسانی به شهر شول‌آباد الیگودرز تکمیل و فرآیند اشتراک‌پذیری برای نصب علمک‌ها آغاز شده، مردم سخت‌کوش و مهربان این دیار، با مدیریت مصرف، زمستانی گرم را با داشتن این انرژی پاک تجربه کنند.

بر اساس این گزارش، این پروژه با توجه به توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی منطقه شول‌آباد لرستان، یکی از خاص‌ترین پروژه‌های زیرساخت گازرسانی در استان لرستان به‌دلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن است و به‌طور عمده در بسترهای سنگی اجرایی شده است که با تکمیل فاز نخست آن، ۱۲۰۰ خانوار با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

کد خبر 632818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =