گازرسانی به بیش از ۳۵۰ روستای لرستان در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان اعلام کرد که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳۵۰ روستا در این استان به شبکه گاز کشور متصل شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، کرم گودرزی، در آیین گازرسانی به شهر شول‌آباد و ۳۸ روستای تابع آن امروز (پنجشنبه، ۱۸ آبان‌ماه) و با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مقام‌های استانی برگزار شد، گفت: از مجموع ۲۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان، اکنون ۲۲۴۸ روستا از گاز طبیعی برخوردار هستند و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۲ نیز روستا در حال اجراست.

وی تعداد مشترکان گاز روستایی در لرستان را بیش از ۱۸۰ هزار مورد اعلام و اظهار کرد: ضریب نفوذ گازرسانی در ۲ هزار و ۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی استان، ۹۷.۴۵ درصد است که ۳۵۲ مورد از این روستاها طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم گازرسانی شده و ضریب نفوذ این خدمت در استان از ۹۱.۷ به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان افزود:‌ ۳۵۲ روستا و ۸۴۵ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی لرستان طی فعالیت دو ساله دولت سیزدهم گازرسانی و ۲۳ هزار مشترک جدید روستایی نیز جذب شده است.

به گفته گودرزی، از مجموع ۳۳ شهر لرستان ۳۱ شهر گازرسانی شده و ضریب گازرسانی شهری با بیش از ۴۲۹ هزار مشترک، معادل ۹۹.۹ درصد است که این خدمت هم‌اکنون به شهر شول‌آباد الیگودرز رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی در پایان با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهروند شول‌آبادی از این نعمت الهی اضافه کرد: ۳۸ روستای واقع در محور گازرسانی به این شهر نیز از شعله‌های آبی گاز بی‌نصیب نمانده و با گشایش این طرح از گرمای گاز بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 632819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =