تعریف ۷ گلوگاه صنعت نفت برای استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در حوزه توسعه بازار دانش‌بنیان گفت: در بعضی از مسائل که در زمینه علم و فناوری با صنعت نفت می‌توانست همکاری شود، مذاکراتی داشتیم،هفت مورد آنها به‌عنوان موضوع گلوگاهی و تعیین وظایف مشخص شد اگر در پروژه نگاه دقیق داشته باشیم، آینده شرکت‌های دانش‌بنیان متحول می‌شود و بعد فنی و اقتصادی روشنی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا سلطانعلی‌زاده شامگاه سه‌شنبه (۲۳ آبان‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه تاسیس مرکز راهبردی هوش مصنوعی و میدان‌های نفت و گاز دیجیتال و امضای قرارداد کسب فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چند شاخه با بومی‌سازی ابزار RSS با اشاره به اینکه در دی‌ماه ۱۴۰۱ در بعضی از مسائل که در زمینه علم و فناوری با صنعت نفت می‌توانست همکاری انجام شود، مذاکراتی داشتیم، افزود: پس از آن ۲۳ پروژه شناسایی شد و هفت مورد آنها به‌عنوان موضوع گلوگاهی و تعیین وظایف مشخص شد.

وی ادامه داد: در ابعادی که در این مسیر طی شده،  سعی شد در پروژه نگاه دقیق داشته باشیم تا آینده شرکت‌های دانش‌بنیان را متحول کنیم و بعد فنی و اقتصادی روشنی داشته باشند.

دستیار معاون علمی ریاست جمهوری در حوزه توسعه بازار دانش‌بنیان تاکید کرد: یکی از بزرگترین بررسی‌ها شناسایی شبکه توانمندی بود که این مسائل را به نتیجه برساند و در این زمینه پارک‌های فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و ... را به کار گرفتیم و شرکت‌های صاحب‌صلاحیت برای اجرای این پروژه‌ها شناسایی شد.

سلطانعلی زاده با بیان اینکه یکی از این موارد طراحی، ساخت و بهره‌برداری لوله‌های مغزی بود که ۲ شرکت شناسایی شد، گفت: موضوع مینی ال‌ان‌جی نیز در دستور کار بود که ۱۰ گروه شناسایی شد و در آینده شرکت‌های منتخب مشخص خواهند شد.

وی افزود: طراحی، ساخت و بهره‌برداری از حفاری هدایت‌پذیر دورانی موضوع دیگر بود که هفت تیم مراجعه کردند و در چهار مرحله بررسی و با انتخاب شرکت منتخب دو شرکت اکتشاف و تولید برای همکاری به آن شرکت متصل شد.

کد خبر 633063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =