باید قدر این مردم را دانست/ خدمات فراوان دولت در سال‌های اخیر را باید به مردم گزارش داد

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اینکه این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند، در جنگ تحمیلی شهید دادند و اکنون هم در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده اند، گفت: باید قدر این مردم را دانست و  مسئولان خدمات خود را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش شانا، آیت‌الله العظمی نوری همدانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز (جمعه، ۲۶ آبان‌ماه) در دیدار با جواد اوجی، وزیر نفت کشور و هیئت همراه، ضمن عرض خیر مقدم، اظهار کرد: باید عقلانیت همراه با عاطفه در مدیریت کشور وجود داشته باشد.

وی با تشکر از زحمات و تلاش‌های  وزیر نفت یادآور شد: این تلاش‌ها و پیشرفت‌ها باید در سفره مردم نمود لازم را داشته و محسوس باشد. 

این مرجع عالیقدر افزود: در اسلام مطالب فراوانی پیرامون نحوه رفتار و منش مدیریت مسئولین و مدیران وجود دارد؛ یکی از آنها نامه ۵۳ نهج البلاغه می باشد که در آن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) خطاب به مالک اشتر می فرمایند: " وَأَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَالْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَاللُّطْفَ بِهِمْ.....". در این منشور مدیریت و مملکت داری حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) بر سه نکته تاکید دارند. نخست اینکه  مسئولان باید قلب خویش را کانون رحمت و محبّت و لطف به مردم قرار دهند؛ چرا که این مردمی که بر آنها حکومت می کنید دو صنف هستند، یا مسلمانند که برادران دینی شما به شمار می‌آیند و اینکه انسانند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم وجود عدالت و مساوات در جامعه اسلامی بیان کرد: دومین نکته ای که حضرت به آن تاکید دارند موضوع عدالت است که همه مردم باید از آن بهره‌مند باشند.

وی در پایان به موضوع ریشه‌کنی فقر از جامعه تاکید کردند و گفتند: امروز معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است، متاسفانه همچنان شاهد معضلاتی همچون فقر، گرانی، بیکاری و ارزش پایین پول ملی هستیم و متاسفانه با وجود تلاش‌ها آنچنان که باید این معضلات برطرف نشده است که خود نیاز به مدیریت بهتر و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و موشکافانه تر و بهره‌گیری از نخبگان حوزه‌های مربوطه را می‌طلبد.

 این مرجع عالقدر با اشاره به سخنی دیگر از امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر گفت: امام خطاب به مالک می‌فرمایند: «ای مالک! بدان که مردم ستون دین و اجتماع مسلمانان و سپر در برابر دشمن هستند» بنابراین باید قدر این مردم را دانست. این موضوعی است که بنده مرتب به همه مسئولان تذکر می‌دهم. این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند، در جنگ تحمیلی شهید دادند و اکنون هم در صحنه های حساس پای نظام ایستاده اند. روا نیست که اینگونه با فقر و گرانی و بیکاری دست‌وپنجه نرم کنند. البته دولت در این سال‌های اخیر خدمات فراوانی داشته است که باید به مردم گزارش دهند تا مردم مطلع باشند که در همین نظام اسلامی چه خدمت‌هایی شده و باید توجه داشت که دشمن با تبلیغات فراوان به فکر القای ناکارآمدی انقلاب است و ضعف‌ها را برجسته می‌کند. ما منکر ضعف نیستیم اما خدمات بسیار بالا بوده و قابل قیاس با گذشته نیست.

شایان ذکر است در ابتدای این وزیر نفت با بیان خدمات و اقدام‌های انجام‌شده در دوران تصدی ایشان به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای ارتقای هر چه بیشتر این صنعت و بهبود کیفیت خدمات آن به جامعه پرداخت.

کد خبر 633149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =