بخشی از درآمد حاصل از نفت و گاز به استان‌های نفت‌خیز اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس بند الحاقی به ماده ۱۴ برنامه هفتم توسعه، مصوب کردند بخشی از درآمد حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی بر اساس سهم هر استان در ارزش تولید، به استان‌های نفت‌خیز و شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، یکم آذرماه‌) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ماده ۱۴ و تبصره‌های آن موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی ماده ۱۴ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف است یک‌سوم از ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی را بر اساس سهم هر استان در ارزش تولید نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی که بر مبنای قیمت صادراتی این سه محصول ارزش‌گذاری می‌شود به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز و دوسوم باقی‌مانده را به شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌های کمترتوسعه‌یافته که بر اساس شاخص‌های توسعه‌نیافتگی توسط سازمان تعیین می‌شود تخصیص دهد.

تبصره ۱: آیین‌نامه اجرایی این بند حداکثر سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارت نفت توسط هیئت وزیران مصوب و ابلاغ می‌شود.

تبصره ۲: نحوه توزیع درآمد حاصل از یک‌سوم میدان‌های نفت و گاز دریایی استان‌های ساحلی توسط شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ذی‌ربط تصویب و اجرا می‌شود.

کد خبر 633456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =