وزیر نفت وضع تأمین انرژی در کشور را تشریح کرد

وزیر نفت در نشست رصد شرایط اقتصادی، از وضع تأمین انرژی در کشور و تدابیر و اقدام‌های دولت برای مدیریت ناترازی‌های به‌جا مانده از گذشته گزارشی ارائه داد.

به گزارش شانا، جواد اوجی روز یکشنبه (پنجم آذرماه) در نشست رصد شرایط اقتصادی با اشاره به اینکه امسال نسبت به پارسال ۳۰ میلیون مترمکعب بیشتر گاز تولید خواهد شد، تأکید کرد: با وجود بهبود شرایط تولید اما به‌دلیل کم‌کاری‌های گذشته همچنان با ناترازی در این عرصه روبه‌رو هستیم و موضوع صرفه‌جویی در مصرف همچنان در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.

وی با اعلام ضرورت صرفه‌جویی همه مراکز و خانواده‌ها و اصلاح موتورخانه‌های پرمصرف افزود: این آمادگی وجود دارد تا طبق روال پارسال، موتورخانه‌های همه مجتمع‌های مسکونی، به‌منظور کاهش مصرف انرژی به‌صورت رایگان بهینه‌سازی شود.

وزیر نفت درباره تدابیر در نظر گرفته‌شده برای شرایط ناترازی گازی هم گفت: در این شرایط اولویت تأمین سوخت برای مصارف خانگی است و در صورت نیاز برای صنایع و نیروگاه‌ها سبد سوختی جایگزین در نظر گرفته شده است.

اوجی تلاش برای افزایش بیشتر تولید و اصلاح الگوی مصرف را دو راهکار عملی برای پیشگیری از ناترازی دانست و افزود: افزایش تولید امسال در صنعت نفت نتیجه سرمایه‌گذاری‌های دو سال اخیر دولت سیزدهم در میدان گازی پارس جنوبی، فشارافزایی و توسعه بعضی میدان‌ها بوده است.

کد خبر 633639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =